Hur gör ni?
Vet inte om detta är tillåtet, men jag har precis fått höra om hur vissa gör när dom ska avliva råttor/möss och undrar hur ni gör? Vill ni inte berätta här så kan ni ta det via PM.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Jag vill minnas att det inte är tillåtet att diskutera avlivningsmetoder här. Så det blir isåfall privata konversationer som gäller.🙂
Man får inte diskutera hur man avlivar, men man får däremot berätta om tex bra veterinärer och om när det skulle vara bra att tänka på avlivning.
Så för att undvika att folk informerar fel så att djuret lider så har RiF satt som regel att man inte diskuterar det öht - lika bra att respektera det tycker jag.
Okej! Ber om ursäkt då!
Veterinär. Det är det smärtfria och värdiga sättet, och skrämmer inte råttan. Det är inte dyrt, det är din lilla vän värd.
Håller med! Veterinären är det bästa.
Finns ordentliga lagar för privat avlivning. Det är svårt som privatperson att se till att dessa lagar följs.
Själv anser jag att veterinären är ett av de sämsta metoderna på avlivning av smådjur. Tänk att vara riktigt sjuk, åka in till en helt främmande miljö med massor av främmande lukter och sedan inte ens dö direkt då det är dags? Usch. Då tycker jag att det är väldigt mycket bättre att göra det hemma snabbt och smärtfritt i lugn och trygg miljö.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
De somnar lugnt och fint, det går så lugnt att man inte ens "märker ögonblicket". Man får gott om tid att gosa dem innan och man får hålla dem hela tiden.
Veterinär är bäst.