Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 8092 ggr
Lancia
7/17/12, 2:20 PM

Veterinärlista

En lista, med veterinärer som tar sig an råttor och priser hos dessa, vore kanske på sin plats. Förslagsvis en artikel som är uppdelad länsvis, vad tror värd/medarbetare om detta? (Jag vet att vi haft liknande trådar, men dessa anser jag vara utdaterade nu..)

Man ska ju inte, som råttägare, bli runtskickad för att folk inte vill behandla råttor, och till slut få lägga ut 5000:- på att ta bort en tumör, som en användare här på RiF råkade ut för.

Alla alternativ, billiga som dyra, skall givetvis vara med på listan, det enda kravet jag tycker vi kan ha är att det är en kvalitativ vård som erbjuds för råttan, sedan är det upp till ägaren om den vill välja ett dyrt eller billigare alternativ.

Är det en klinik med fler veterinärer, så får man gärna specifiera vilken av dessa veterinärer som kanske är extra duktig på råttor etc.

Jag kan sammanställa en liten lista på dom jag vänt mig till och fått bra vård hos, så kan väl ni andra här göra samma sak, så får vi ihop något bra? :)

Annons:
hus-musen
7/17/12, 2:23 PM
#1

Lägg in alla veterinärer ni kommer på så fixar jag en artikel sedan! Håller med om att det behövs info om bra veterinärer eftersom man ofta får leta dem med blåslampa..

När ni skriver in en veterinär, skriv gärna något liknande så att allt ser lika ut(lättare för mig att sammanställa snyggt)Tungan ute

Namn på kliniken
Vart kliniken finns/adress
Nummer till kliniken
Prisklass rutinbesök, avlivning, operation 
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera.
Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken)
Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst.

Qui dormit, non peccat

 


Lancia
7/17/12, 2:25 PM
#2

Tack Susanne!

LindaBlue
7/17/12, 3:20 PM
#3

*Namn på kliniken

Slöinge djursjukhus, Slöinge Halland, med filial Travbanekliniken Halmstad

*Vart kliniken finns/adress

Björkgatan 19, slöinge /Travbanekliniken(det står så på adressen), vid travbanan

*Nummer till kliniken

Slöinge smådjur: 0346-488 80 Travbanekliniken:  035-10 58 41

*Prisklass rutinbesök, avlivning, operation

Tja, det är ju ett djursjukhus, så lite dyrare kanske, rutinbesök 400- 500 kr, har avlivat på Travbanekliniken och betalat under 200 kr tror jag, då tog jagmed råttan hem efteråt, har för mig attdet kostade strax över 500 med kremering. Har även varit och röntgat och så ute i Slöinge, och det blev dyrt,ca 3500 kr med undersökning och allt sånt.

*Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera.

Towe jobbar vissa dagar i Slöinge och vissa i halmstad, hon är ingen råttexpert, men har haft själv, så hon har stor respekt för dem, hanterar bra och har hyfsad koll, har gjort jättefina avlivningar hos henne. Om det är något hon känner att hon inte reder ut brukar hon skicka vidare till:

Daniel, som jobbar ute i slöinge helt och hållet, han har gnagare och fåglar som specialintresse,och verkar väldigt påläst, det är hos honom vi har röntgat och även gjort ultraljud om jag inte missminner mig. Har inte träffat honom själv eftersom sambon har åkt de gånger vi skulle dit, men pratat med honom på telefon då han ringt upp för uppföljning, sympatisk och verkar veta vad han snackar om!

*Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken)

Slöinge söver med gas, sist jag avlivade i halmstad gjorde Towe det även där, istället för lugnande sticket i nacken. 
Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst.

Ratlings
7/17/12, 3:26 PM
#4

Namn på kliniken: Animalen Smådjurklinik
Vart kliniken finns/adress: Animalen Smådjursklinik
Morabergsvägen 16
152 42 Södertälje
Nummer till kliniken: 08 550 88 666
Hemsida: http://www.animalen.se/
Prisklass rutinbesök, avlivning, operation: Vet inte exakta summor, ett akut besök med undersökning + medicin därifrån (antibiotika 10 dagar) kostade 750 kr
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Minns inte namnet på vetten, men han har jobbat med smådjur i måånga år.
Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken): Bra kundbemötande! Vetten skulle egentligen sluta tidigare men stannade lite längre för att hjälpa mig med Faith, som hade lunginflammation och andnöd.
Betyg: 5 stjärnor!

// Lise
When nothing goes right, go left!

Fridborg
7/17/12, 3:34 PM
#5

Namn på kliniken: HVP (Hässelby Vällingby veterinärspraktik)
Vart kliniken finns/adress: Fyrspannsgatan 47, 165 64 Hässelby
Nummer till kliniken: 08 89 83 05
Hemsida: hvp.se
Prisklass rutinbesök, avlivning, operation: Undersökning 420 :-, Avlivning ca 300 kr, operation: Vet ej om de utför.
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera:Inger är rätt bra på råttor, och en annan tjej som jag inte minns namnet på.
Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken): Bra kundbemötande, men inte så mycket kunskap om råttor mer än myco, löss, enklare saker. 
Betyg: 3 av 5

diddiman
7/17/12, 4:51 PM
#6
  • Namn på kliniken

Göteborgs djurklinik

  • Vart kliniken finns/adress

Backa Strandgata 10
422 46 Hisings Backa

  • Nummer till kliniken

031 - 742 17 40

  • Prisklass rutinbesök, avlivning, operation

Grundavgift; 490 :- 
Avlivning; Vet ej
Operation; De utför ej operationer så de skickar vidare till Blå stjärnans.

  • Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera.

Helena Åsén

  • Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken)

Bra kundbemötande. Bra hantering av djuren.

Lyssnar på vad man har att säga och ställer diagnosen och utför behandling delvis efter det. De är generösa med medicin om det behövs och är mån om att djuret i fråga blir friskt. När jag vart där med råttor med förkyldningar som inte vill ge med sig har vi fått flytande baytril (2 ggr/dag i 10 dagar) och Ronaxan i tablettform (2 ggr/dag i 3 veckor) vilket hittils har botat allt vad envetna förkyldningar/ myco heter!

Mot behandling av skabb fick vi Stronghold.

Angående tumörer och liknande bör man söka upp en annan vet, annars hänvisar dem till blåstjärnan och så har man slängt ut massa onödiga pengar utan något vettigt svar. Helena var ganska övertygad om att min flicka Sigrids juvertumör vart godartad. Hon gjorde ett friskt antagande om det och jag trodde på henne. Tur ändå att vi opererade henne annars skulle hon inte funnits hos oss idag då det var cancer som börjat sprida sig.

  • Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst.

Mycket bra för enklare saker, mindre bra vid tumörer och liknande.

Betyg; 3/5

Annons:
diddiman
7/17/12, 5:10 PM
#7
  • Namn på kliniken

Blå stjärnans djursjukhus

  • Vart kliniken finns/adress

Gjutjärnsgatan 4, 417 07 GÖTEBORG

  • Nummer till kliniken

031 - 65 35 00

  • Prisklass rutinbesök, avlivning, operation

Grundavgift; 675 :- 
Avlivning; Vet ej
Operation; Utför operationer, uppemot 3000 :-

  • Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera.

Madeleine Moureau tittade på min Sigrids juvertumör och hanterade henne väl.

Jenny Persson opererade Sigrids juvertumör och jag är obeskrivligt tacksam. Min uppfattning är att hon är väldigt duktig på det hon gör. De gav oss en komplicerad beskrivning av vad de hittat i Sigrids juvertumör och vad de gjort exakt. Och bevisligen fick dem bort allt av tumören trots den hade börjat sprida sig.

  • Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken)

Kunniga, men dyra.

  • Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst.

4/5

diddiman
7/17/12, 5:14 PM
#8

Ska listan bara vara till för rekommendationer av vetrinärer eller får man varna för vetrinärer som enligt egna åsikter inte borde ta sig an råttor över huvudtaget?

Lancia
7/19/12, 12:16 PM
#9

#8, Jag tycker gott vi kan ha med varningar också, sen om Susanne vill lägga det i samma artikel eller skapa en annan är upp till henne och dom andra medarbetarna :)

dyoxide
7/19/12, 12:24 PM
#10

Namn på kliniken

Fågelkliniken

Vart kliniken finns/adress

Köpmannagatan 29a
245 65 Hjärup

(Utanför Lund i Skåne)

Nummer till kliniken

040-460 560

Prisklass rutinbesök, avlivning, operation

495kr, återbesök 400kr

Kastrering: Hane, 590kr, Hona, 990kr

Avlivning/operation: vet ej

Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera.

Cecilia Trägårdh; jättetrevlig, kunde jättemycket om råttor, höll och hanterade mina jättebra. Kan verkligen rekommendera henne.

Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken)

Har varit där en gång, ska dit idag igen med Doris som tyvärr ska avlivas, men dom har varit jätte trevliga och hjälpsamma, kan faktiskt hantera råttor och är väldigt duktiga på det dom gör. Har bara hört bra saker om dom från personer som varit där eller rekommenderat dom.

Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst.

5 stjärnor.

[Alenzi]
7/19/12, 12:30 PM
#11

Namn på kliniken
Helsingborgs smådjursmottagning AB

Vart kliniken finns/adress_
Björnmarcksg. 4, 254 37 HELSINGBORG
(SKÅNE)

_Nummer till kliniken
042 - 14 50 51

Prisklass rutinbesök, avlivning, operation
Minns inte det exakta priset, men för ohyrekonsultation kom jag relativt billigt undan (några hundralappar). Dessutom fick jag med mig en flaska stronghold hem utan att behöva ta omvägen via apoteket, eftersom veterinären tyckte det var onödigt att lägga så mycket pengar på ett helt paket när det bara handlade om två små råttor som skulle behandlas.

Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera.
Cecilia Hedenmark

Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken)
För många (~10) år sedan var jag där med mycoplasmaråttor, och fick även då ett kunnigt och bra bemötande.

Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst.
5

zickan
7/19/12, 12:38 PM
#12

Namn på kliniken: Västerås smådjursmottagning
Vart kliniken finns/adress: Floragatan 10, västerås
Nummer till kliniken: 021 - 184940
Prisklass rutinbesök: 250:-
Avlivning: Hund/Katt 5-600:- Råtta vet ej.
Operation: Vet ej. (Kastrering Katt/Kanin 5-900:-)
Namn på veterinären: Joanna Nilsson
Övrigt: Tar endast kontanter. Inte jätte kunnig på smådjur men väldigt billig och mycket prisvärd att gå till för enklare saker som ohyra/skabb, rossel/sjukdomar som kräver recept. Vid behov av annat recept eller förnyat så kan det även gå och ringa.
Betyg: Större ingrepp vet ej, troligen bara en 2:a.
Endast undersökning vid behov av recept en 4:a

Hemsida: http://www.vasterassmadjursmottagning.se/#

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
7/19/12, 12:51 PM
#13

Namn på kliniken: Djurkliniken västerås
Vart kliniken finns/adress:

Jonasborgsvägen 26 723 41 Västerås Buss nr. 16,36,40,41 och 45 går förbi

Nummer till kliniken: Tel: 021-41 10 86
Prisklass rutinbesök: ca 4-500:-
avlivning, operation: Mins ej men dyr
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Mins ej
Övrigt: Var där för några år sedan. Totalt inkompitent då. Bokad tid, kommer dit med råtta mitt i vintern med ohyra. Kollar knappt på råtta. Vet inte heller vad de ska skriva ut för medel. Måste ringa och kolla med en annan veterinär. Fick ut stronghold och kände mig mest missnöjd av hela besöket när jag åkte de 5milen hemåt.
Även missnöjd när jag åkte in akut för fall olycka 08-09?. De kände igenom råttan väl. Men ville inte rönka fast jag sa att jag betala, de tyckte han skulle avlivas med en gång istället då de inte trode hans kulle någonsin bli bra. 2 mån senare var han frisk som en nötkärna. Ytterligare pengar kastade i sjön.

Denna veterinär är även där min första hunds uppfödare vaccinerade hela kullen. Jag var med när min grabb vaccinerades. Pinsamt nog så klarade de inte ens av en så simpel sak. Valpen gallskrek av smärta, blödde massor och fick göra om då hon råkade göra fel vilket hon erkände.
Gick till samma för andra valp vaccineringen och då gick det däremot väldigt smärtfritt och enkelt.

Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst. Bara en 1:a från min sida. Kan dock ha åkt på de värsta veterinärerna. Personal byts ju ut.

Hemsida: http://stromsholmdjursjukvard.se/sv/djurkliniken-vasteras/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
zickan
7/19/12, 1:01 PM
#14

Namn på kliniken: Djurdoktorn Västerås
Vart kliniken finns/adress:

Köpingsvägen 40
724 60 VÄSTERÅS

Nummer till kliniken: Tel:   021 - 419 419
Prisklass rutinbesök: Ca 4-500:-
avlivning, operation: Vet ej
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Mins ej namn
Övrigt: Endast varit där med hund och iller.
Plus: Lyssnar bra, Noggranna, Trevliga, Ger många rekommendationer, Endast gett mig bra resultat. Med iller vaccinering och undersökning har det bara varit plus.
Minus: Trots bokad tid kan man få vänta upp mot en timme på att få träffa en skötare/veterinär. Som värst fått väntat 1tim 20min på att få göra skrap prov på hundvalp.

Det är hit jag kommer vända mig nästa gång jag behöver mer ingående vård än bara recept utskrivning om jag inte kan ta mig till sthlm.

Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst.
För hund 5:a, iller 3:a. Råtta vet ej ännu.

Hemsida: http://www.djurdoktorn.com/Djurdoktorn/Hem.html

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nomad
7/19/12, 1:14 PM
#15

Namn på kliniken: Västerort Djursjukhus

Adress: Bromstensvägen 174 (Spånga, Stockholm)

Nummer till kliniken: 08-36 26 70

Prisklass på rutinkoll: Smådjur: 420 lite mer för akutbesök.

Avlivning: 400 kr om de tar hand om kroppen. Vill du ta med hem blir de någonstans mellan 600-800. Vill du ha med askan ca 1800 kr =/

Operation: Utför inte på smådjur tror jag. Kanske utför styngn eller likande. De ringer till Roslagstull för konsult när de gäller medicinering.

Namn på veterinär: Haft olika kommer inte ihåg namn. Tror en hette Jessica.

Övrigt: De är inriktade på hund och katt och vet verkligen lite om smådjur men som sagt så ringer de till Roslagstull för konsult så de är egentligen bara ett ställe för mindre symptom.

Betyg:3 av 5 då de är väldigt trevliga och va så snälla när jag va tvungen att avliva min älskling. De gör alltid så gott dem kan och bryr sig om alla djur som kommer in. Till skillnad från Roslagstull även om de är kunnigare.

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

hus-musen
7/20/12, 11:05 AM
#16

#8 Problemet med varningar är att de kan räknas som förtal, så vette tusan om det är någon bra ide att göra en artikel om det faktiskt. Kan bli ett himla hallå då.

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
7/24/12, 12:17 AM
#17

Hur går det, har ni flera vettar som inte är med tidigare på skriv gärna! Jag har påbörjat en lista men det är ju bara bra ju mer den fylls på.

Qui dormit, non peccat

 


zickan
7/24/12, 12:43 AM
#18

#17 eller skriv till om det saknas något ni tycker bör vara med för redan inskrivna veterinärer :-).

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

hus-musen
7/24/12, 2:04 AM
#19

Ahlbergs Veterinärpraktik AB

Vart kliniken finns/adress:
Magnus ladulåsgatan 29, 118 65 Stockholm
Kontaktuppgifter:
08 - 720 06 55 (ingen hemsida)
Prisklass rutinbesök, avlivning, operation:
Undersökning 300-450 beroende drop-in eller tidsbokning
Avlivning allt från 150-300 kr. Man kan välja ta hem råttan eller kremering och om man då vill ha med askan hem eller inte.
operation: utför mindre operationer, hänvisar annars till Roslagstull
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Jacek, mycket duktig och kunnig, diskuterar gärna och förklarar.
**Övrigt:
**De har drop-in 3 dagar i veckan, ett tips är att ringa före och kolla hur det ser ut. Kan vara väldigt fullt ibland.
Betyg:
5/5 //hus-musen

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
7/24/12, 2:13 AM
#20

Mälarhöjdens veterinärpraktik AB

Vart kliniken finns/adress:
Slättgårdsvägen 11, 129 41 Hägersten
Kontaktuppgifter:
08 - 646 66 90 http://www.mhvp.se/
Prisklass rutinbesök, avlivning, operation:
Undersökning 540 kr (bokad tid 8-17) Efter 17.00 640 kr.
Avlivning vet ej.
operation: utför inga operationer på råttor, däremot katt och hund.
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Flera olika, finns två ganska kunniga man blir hänvisad till.
**Övrigt:
**Tar sällan emot akuta fall. Lämnar ej faktura. Funkar bra om man har tex ohyra eller enklare sjukdom som förkylning, rossel mm.
Betyg:
3/5 //hus-musen

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
hus-musen
7/24/12, 2:28 AM
#21

Djurkliniken roslagstull

Vart kliniken finns/adress
Valhallavägen 12A, 114 22 Stockholm
**Kontaktuppgifter:
*08-612 57 60  http://www.djurklinikenroslagstull.se/ *Prisklass rutinbesök, avlivning, operation:
**Undersökning 620 kr
Avlivning 750 kr beroende på djur, kan välja på att ta med, kremering eller separat kremering. Söver först innan råttan avlivas.
operation: Opererar råttor, men det är dyrt.
**Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera:
**Ingen på rak arm. 
**Övrigt:
**Väldigt dyra, ibland löjligt dyra faktiskt. Finns en del råtträdda personer som knappt tar i råttan, så be specifikt om en råttkunnig veterinär innan. En av få som opererar råttor i sthlm. Har väldigt bra öppettider och akuttider vilket är positivt. Se deras hemsida för mer info.
**Betyg:
**3/5 //hus-musen

Qui dormit, non peccat

 


sarakaka
7/24/12, 2:39 AM
#22

Namn på kliniken: Rembackens djurklinik
Vart kliniken finns/adress: Danmarks-bärby, 755 98 UPPSALA
Nummer till kliniken: 018-444 20 00
Hemsida: http://www.rembacken.se/
Prisklass rutinbesök, avlivning, operation: Undersökning 300 kr, antibiotika/medicinering 75 kr, avlivning 250 kr.
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: David Felmeri, arbetar med smådjur, även kirurg. Väldigt varsam och duktig med djur!
Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken): Priserna är låga medan deras standard är hög. Man kan enkelt ta sig dit med bil eller med regionsbuss 809. Bussresan kan betalas med busskort, betalkort, mobil eller förköpsbiljett.
Betyg: 5 stjärnor!

hus-musen
7/24/12, 2:40 AM
#23

Hagsätra veterinärmottagning

Vart kliniken finns/adress:
Glanshammarsgatan 37, 12471 bandhagen
**Kontaktuppgifter:
*08-749 31 50 http://binnermark.magix.net/website/#Start *Prisklass rutinbesök, avlivning, operation:
**Undersökning vet ej
Avlivning 300 kr
Operation:vet ej
**Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera:
**Kent-Erik BinnermarkÖvrigt: Lätt att få tid hos, bäst på katt och hund. Funkar för ohyra och lättare sjukdom. Har ej varit där många gånger.
**Betyg:
**3/5 //hus-musen

Qui dormit, non peccat

 


vevve89
7/24/12, 11:48 AM
#24

#21 Jag åker alltid till roslagstull, jag betala 2200 för en op på råtta. 2-300 för avlivning, undersökning minns jag inte. Är iaf sjukt nöjd med dom. 5/5 från mig trots priserna

woollo
7/24/12, 5:19 PM
#25

Senaste besöket för en vecka sen. Röntgen inkl sövning för det, sen tyvärr avlivning med söv. Gick på 2200

*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*Skrattande

fridanordqvist
11/19/13, 6:04 PM
#26

Namn på kliniken: Djurkliniken Sundsvall Vart kliniken finns/adress: Södra allén 5 Sundsvall Nummer till kliniken: 060 147010 Hemsida: http://www.djurkliniken.se/ Prisklass rutinbesök, avlivning, operation: För mig gick allmänundersökningen på 520:- plus moms, har aldrig varit där för avlivning/op. så vet ej vad det kostar eller om dom gör op. på råttor där. Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Jag träffade en vet. som heter Åsa, hon verkade ha lite allmän kunskap om råttor, ingen expert, men var inte rädd för att ta i dom eller liknande. Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken): Trevlig personal med bra kundbemötande, men inte så stor kunskap om råttor, bara lite allmänt om det vanligaste som tex myco. Veterinären jag va hos vägde inte heller råttan innan hon bestämde hur stor dos medicin han skulle ha, utan uppskattade vikten. Vägde dock råttan då jag frågade om det, och var alltid trevlig mot oss Betyg: 3 av 5

Dramatik
11/19/13, 7:01 PM
#27

 

Ystads smådjursklinik

Vart kliniken finns/adress:
Dragongatan 52 c
271 39 Ystad
**Kontaktuppgifter:
**0411-56 22 60

http://www.evidensia.se/smadjurskliniken-ystad
**Prisklass rutinbesök, avlivning, operation:
**Undersökning vet ej
Avlivning 275 kr (inkl. omhändertagande av kroppen)
Operation:vet ej
**Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera:
**Kommer ej ihåg namn
Övrigt: Jag har endast varit där för avlivning, men det funkade bra. Fint bemötande mot både mig och råttan. Kan tänka mig att de skulle funka att gå till för lättare fall av sjukdom och ohyra också.
**Betyg:
**3.5/5

Annons:
Dramatik
11/19/13, 7:03 PM
#28

Måste säga lite om Fågelkliniken i #10 också. Definitivt en av Sveriges bästa veterinärer på råttor. Får helt klart 5/5 av mig också.:)

Helenaw87
11/19/13, 7:23 PM
#29

Namn på kliniken: Evidensia Valla djurklinik
Adress: Westmansgatan 21 582 16 Linköping
Nummer till kliniken: 013-315440
Prisklass: Rutinbesök hund/katt 540:-
Kanin/marsvin 370:-
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Maria Orheim, kejsarsnitt på råtta, mkt duktig och vänlig.
Emma Fuxin, undersökning av hund och råtta.
Otroligt snäll veterinär jag starkt rekomenderar!
Övrigt: Vid avlivning av vår ena hanråtta fick vi en vet. som var kall som is som jag verkligen aldrig mer vill ha att göra med. hon gjorde sitt jobb men inte ett dugg mer. minns dock inte namnet på henne.
Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst ✨✨✨✨

Namn på kliniken: Husängen veterinär ab
Adress: Fiskestad 362 50 Väckelsång
Nummer till kliniken: Tel: +46 (0)470 – 33700 | Mobil: +46 (0)708 – 636701
Prisklass: ca 300-500
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Kathrin Jäschke, CG Siwertsson
Övrigt: då min pudel tik fick livmodersinflammation och behövde opereras var de underbara och jag efteråt var ju så rädd att det skulle gå upp och allt skulle trilla ut så vet. gav mig hem nummer ifall något skulle ske
Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst StjärnorStjärnorStjärnorStjärnor

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

miahak
11/12/15, 9:11 AM
#30

Någon som vet en nuvarande bra veterinärklinik/veterinär i Uppsala?

 Rembackens klinik som någon nämnt för några år sen är kanske inte aktuell längre då de helt har ändrat personal… Nu verkar där inte längre finnas någon som är kunnig om råttor där… Samt kallar de sig för "Hund och katt-speciallister", så är ganska skeptisk nu. Veterinären som även rekommenderades där har flyttat till Gävle… :(

Bananbullar
12/4/15, 10:40 AM
#31

Namn på kliniken: Evidensia djurkliniken, Eskilstuna
Vart kliniken finns/adress: Bruksgatan 5, 632 50 Eskilstuna
Nummer till kliniken: 016-137040
Prisklass rutinbesök, avlivning, operation : 
Undersökning råtta misstänkt tumör: 620:-
Operation av juvertumör: Totalt 1120:- (Varav 370:- narkos/sedering, 710:- operation och 40:- medicin/material)
Namn på veterinären ni varit i kontakt med och kan rekommendera: Franziska Leidinger
Övrigt (om det är något ni vill ta upp ang. kliniken): Väldigt bra bemötande, Veterinär som har god kunskap kring smådjur och har opererat råttor tidigare. Vad jag förstod har hon även haft egna råttor. Lämnade in för operation på morgonen och hämtade på eftermiddagen. Fick bra information både innan och efter. Veterinären ringde även några dagar senare för att se hur allt hade gått för egen nyfikenhet. 
Betyg: 1-5 stjärnor, 1 lägst 5 högst: 5 av 5. Kommer absolut ta mig dit igen med mina råttor!


Upp till toppen
Annons: