Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 512 ggr
weak4
0

introduktionen....

Hej jag köpte en ny medlem till min flock för ca två veckor sedan. Jag har tre tjejer sedan innan!

Introduktionen har gått jättebra med två av mina tidigare tjejer men min äldsta surtant är riktigt taskig mot den nya bebisen. Lillråttan piper varenda gång gamlingen  är på henne och det ser ut som att hon blir biten men jag har inte hittat några sår eller så. Däremot vet jag att tanten fick med en liten pälstuss en gång :(

Är det kört tror ni? kommer de aldrig komma överens eller ska jag fortsätta tills det går? har ni några liknande erfarenheter och tips?

carrcorr
0

Jag tror inte det är kört än! Ibland tar det väldigt lång tid, jag hade en kastrerad hane som jag satte ihop med tre äldre honor, det tog typ 4-5 veckor innan jag vågade ha dom tillsammans oövervakade… Men om två av de äldre har accepterat den nya brukar det ge sig, den tjuriga brukar lägga ner när den ser att resten av flocken accepterat. Men det är så klart individuellt hur lång tid det tar eller om det ens fungerar. Men ge inte upp än! Det finns massor med artiklar och trådar här med olika tips på hur man kan underlätta!

carrcorr
0

Så länge ingen blir skadad är det ingen större fara. :) Men jag förstår att det känns hemskt när bebisen skriker, det skär verkligen i hjärtat!