Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1391 ggr
Sara:)
2015-11-06 16:48
1

Färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kan inte riktigt färgbestämma mina råttisar så undrar bara om nån vet? :) Dom 2 på första bilden är båda hooded, men undrar vilken färg dom har + att den ena har liksom inte "sträcket" ända ner till svansen, är det fortfarande en vanlig hooded eller är det short eller missmarked? Råttan på den andra bilden undrar jag om det är en striped/husky roan eller om dom bara kan ha den teckningen ändå utan att blekas?

DuBetMig
2015-11-06 22:46
1

första bilden är det en black hooded missmarked och en agouti hooded och sista bilden är en black striped roan. :)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Sara:)
2015-11-07 11:05
0

Okej tack!

zickan
2015-11-07 19:00
1

I hängmattan har du en black något och en agouti hooded. Och den agoutin ser ut att ha en mycket fin hooded. Vore kul att få se mer bilder 😃. Gillar är det dyker upp bra varianter. Så sällan det sker. 
På den bilden vågar jag inte säga om det är en dålig hooded, variegated, eller nått mellan ting. 

Andra är en black stripe roan. Eller ja. kanske kan gå som husky också. Rätt bred stripe och ser lite mitt emellan. Stripe ska va streck bara på ryggen som en hooded. husky ska gå mer ner på sidorna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mymlan&Vifs
2015-11-09 00:15
1

Eftersom frågan redan är besvarat så tänkte jag säga fina råttor! 😂