2 äldre hanar?
Efter att min lilla Silver gick bort i fredagsnatt har hans bror Earl varit väldigt ensam! Det finns en chans att jag kan ta hem 2 äldre hanar till han imorgonkväll, men det är inte säkert så jag skriver här också för säkerhetsskull.
Jag söker nu 2 lite äldre hanar som kan hålla han sällskap. Att det är äldre hanar är rätt viktigt då han inte är allt förtjust i unga hanar som springer och stör han.
Jag har kollat på råtthjälpen, men de hanar som är där bor i stockholm och jag har varken körkort eller bil så jag måste hitta något i närheten av Kristianstad. Är det någon som vet vart jag kan köpa 2 äldre hanar?
Det är ändå rätt akut då Earl bor ensam i sin lilla bur nu och jag jobbar mån-fre 10.30-18.30 så då går han ensam under den tiden. Jag lider verkligen av att se han såhär:(
Han bryr sig inte om honorna så han försöker inte para sig med dem, men jag vågar ändå inte släppa in han i deras bur för jag vet inte om han endast är ointresserad utanför buren och hoppar på dem i buren. Jag vågar inte heller kastrera han då han är 2år och 5 månader och vet inte om han klarar av att bli kastrerad.
Hoppas någon kan hjälpa mig!

Är Malmö för långt bort? Har en kompis som föder upp som jag tror har hanar som är lite äldre som hon kan tänkas omplacera. Tror inte hon omplacerar ngn över 1 år dock. Men säg till om jag ska höra med henne.

Det låter jättebra, har skrivit ett pm till dig:)