Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 416 ggr
TopasPearl
0

2 äldre hanar?

Efter att min lilla Silver gick bort i fredagsnatt har hans bror Earl varit väldigt ensam! Det finns en chans att jag kan ta hem 2 äldre hanar till han imorgonkväll, men det är inte säkert så jag skriver här också för säkerhetsskull.

Jag söker nu 2 lite äldre hanar som kan hålla han sällskap. Att det är äldre hanar är rätt viktigt då han inte är allt förtjust i unga hanar som springer och stör han.

Jag har kollat på råtthjälpen, men de hanar som är där bor i stockholm och jag har varken körkort eller bil så jag måste hitta något i närheten av Kristianstad. Är det någon som vet vart jag kan köpa 2 äldre hanar? 

Det är ändå rätt akut då Earl bor ensam i sin lilla bur nu och jag jobbar mån-fre 10.30-18.30 så då går han ensam under den tiden. Jag lider verkligen av att se han såhär:(

Han bryr sig inte om honorna så han försöker inte para sig med dem, men jag vågar ändå inte släppa in han i deras bur för jag vet inte om han endast är ointresserad utanför buren och hoppar på dem i buren. Jag vågar inte heller kastrera han då han är 2år och 5 månader och vet inte om han klarar av att bli kastrerad.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Daydreams
0

Är Malmö för långt bort? Har en kompis som föder upp som jag tror har hanar som är lite äldre som hon kan tänkas omplacera. Tror inte hon omplacerar ngn över 1 år dock. Men säg till om jag ska höra med henne.

TopasPearl
0

Det låter jättebra, har skrivit ett pm till dig:)