Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 886 ggr
Toppörat
0

Rumsrena råttor

**Hej. Detta är mitt tredje inlägg. Idag tänkte jag berätta hur man gör sina råttor rumsrena. **

**Sätt in en ganska lång burk med inte så höga kanter. **

**Köp kattsand. **

**Häll i kattsanden i burken. när dem bajsar så tar man bajset och lägger i burken. Om man ser att dem ska sätta sig ner och bajsa så tar man dem direkt till burken så att dem får bajsa där i istället. **

Gör det så ofta du kan. gärna från första dagern du får dem.

Tack för att ni läste detta inlägget och hoppas att ni gillar det.

VampireGirlElvira
1

Snälla Toppörat. Hera skrev just att detta är ingen blogg.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

lollynonna
2

Som sagt. Detta är ingen blogg, det är ett forum! Ett forum är något där massor av människor är medlemmar i, där man kan skriva kommentarer och inlägg, skriva fråhor osv.  Det finns redan massor av trådar här om de sakerna du har tipsat om.

Starta en blogg istället, det finns wordpress, weebly, blogg.nu och massor av andra också.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Rumblebee
0

Dessutom bör man inte använda kattsand. Det dammar för mycket och råttor har känsliga luftvägar. Bättre med trä eller papperspellets.

Toppörat
0

ja, jag menade kattsanden toalett, det finns en som heter toallet som inte är sand (:

Lilithium
1

Men varför väljer du att inte läsa det folk försöker förklara för dig?
Detta är ingen blogg utan ett forum, så var god att starta en egen blogg istället för att spamma här.

Toppörat
0

ja, men herregud! jag förstod inte innan att man inte skulle göra såhär! jag försöker bara ge information! Jag bara skrev det jag gör för att mina råttor ska vara rumsrena! jag förstod inte.  du behöver inte reagera så hårt när alla andra gör det redan. jag har ju slutat med de nu!

lollynonna
3

#6 så du menar att du informerar om felaktiga saker..? Man kan inte sitta och spamma ett forum med felaktiga inlägg som det redan finns hundratals andra trådar om. Ge inte information om saker du inte vet,läs på innan.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

axa
2

#6 Förstår att du är yngre, men lyssna på de övriga. Din fakta är heller inte pålitlig och stämmer inte överens med hur arten ska ha det så jag ber dig att inte använda forumet som en blogg. Felaktig fakta kan leda till helt fel vägar för den oerfarne och skadar även djuren!