Mat
Vilkan är den bästa tiden på dygnet att ge mat till råttorna? Jag undrar för när jag hade min råtta så rörde den knappt maten på dagen och åt sedan på natten, men blir inte maten dålig då…
Sen åt den inte så mycket heller, bara kanske lite av ett sallads blad, den ville inte smaka på ägg eller kött heller. Var det bara för att den var en unge fortfarande eller för att den inte mådde bra på nått sett?
Hur gammal är råttan ?.

jag vet inte riktigt, eftersom vi fick den va någon i present, men jag skulle tro att det kanske var 7 - 8 veckor
Kanske därför? :) Då är den väl rätt liten o lite nervös och kanske inte sugen på mat förtillfället :) du får nog busa lite med den så den gör sig av med lite energi o blir hungrig :)
Som jag fattar det så handlar det om en råtta hon haft, inte en nuvarande. :)
Mina råttor är vakna och äter lite då och då över hela dygnet, men främst i skymning och gryning då de är som aktivast. Sen så är det mycket beroende på varifrån råttan kommer vad den vill äta, eftersom exempelvis zooråttor sällan blir bjudna på färskmat under deras uppväxt så kan de bli tveksamma till en sådan kost i det nya hemmet.

okej, tack 
Hehe jag trodde hon / han nyss fått hem en :P

jag byter mat til mina råttor varje morgon och varje kväll