Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 815 ggr
Miss mouse
1

Gosa? Aldrig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej mina 2 råtttjejer på ca.9v är väldigt osociala de kommer springandes i buren och klättrar på mig men de tolererar inte att jag myser med de… Det gjorde de innan då kunde somna i knät men nu ska de rusa omkring och bråka… Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig!!

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

jenmjao
0

Dom två pojkarna jag har kvar är inte så super gosiga heller, men jag brukar hålla i dom med handen som en tunnel och klappa på huvudet lite försiktigt, eller försöka mata dom i mitt knä och går dom ifrån och äter klappar jag dom medans dom äter. Man får tvinga sig till goset lite, jag tror det blir mycket bättre när dom vänjer sig, Dom är ju så unga ännu, dina och mina :)

Karmatarerskanise
1

Först undrar jag vad du har för bur? Ser ut som glas?

Sedan brukar honor vara ganska vilda och lekfulla som unga.

Miss mouse
0

Hej! Det är en transportbur min riktiga är 60*80 bur som de älskar. Jag har testat det och det fungerar bra, hoppas bara att de lugnar sig lite…

Miss mouse
0

Buren är i galler deras riktiga alltså

Troberg
0

De är 9v. Ta det lugnt, det går över.

[Silverräv69]
0

De är i en fas i deras utveckling då de inte behöver så mycket mänsklig kontakt, så vad det med mina råttkullar också.
Beroende på personlighet när de är fullvuxna så blir vissa mer keliga än andra och det får man ta med ro och acceptera.

Nu när de är små älskar de att busa, så hitta på roliga saker med dem, hinderbanor, gömställen av kartonger, lekbrottas med dem med händerna och såna saker..det har uppskattats av alla mina råttungar.

axa
0

De är väldigt unga och kommer (förhoppningsvis) att lugna sig. Men alla individer är olika, du kan ha fått två tjejer som inte har intresse för att gosa. 

Att 'gosa är ju lite av människans påhitt, ifall inte du är en del av flocken eftersom dem då putsar dig och de blir putsade av dig.

Miss mouse
0

Tack för alla svar! Vi får se hur det går i framtiden, men tänker behålla de hursomhelst! De är mina små älsklingar!

[Silverräv69]
0

#8 Roligt att hör att du älskar dem redan, de kommer ge dig många skratt i framtiden. Det bästa med djur är att de lär en tålamod.

Du kan alltid vända dig till detta forumet om du får fler frågor.

Miss mouse
0

Tack! Det ska jag!