Råttgodis
Vad är era råttors absolut favorit godis? Jag behöver tips till mina kräsna killar som hittills bara accepterat kött som godis. Vad finns det man kan göra, Vad ska man tänka på när man ger dom kött också ska kan det vara rått, kan det vara stekt, kokt, ugnsgjort.. Förstår att kryddor går bort och att man ska vara försiktig med det.
Osaltade och osmörade popcorn. Extremt populära, med ganska lågt energiinnehåll, så man kan ha dem som belöning när man tränar.
Nori! :) Väldigt omtyckt här hemma.
Angående kött så ger jag det nästan alltid rått. Rått eller tillagat utan matfett/annat onödigt är bäst. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Här hemma så gör de allt för lite hundmat.
Stort och smått bra kompott!
Mina älskade majs! Men köp majs som är fryst så du undviker onödigt socker :)
Kanske även skulle nämna att köttfärsen jag ger är rå.
Köper direkt från slakteri i Tierp och blandar ett halvt kilo med 4-5 äggulor och fryser sedan ner det i shotglas utav plast(Förvarar glasen i en fryspåse så det inte ligger "ute")
Plockar ut ett glas på morgonen så har dom tinad köttfärs på kvällen, ger dom det 2-4 dagar i veckan.
#2 Vad är Nori? 😃
#7 Det är precis som #8 säger :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Häng upp en majskolv i en kedja i burtaket. Godis och brottningsträning på samma gång!
Mina älskar ägg. De blir helt galna när man närmar sig buren med lite ägg i handen. Även lax är en storfavorit. När det gäller mat ur handen brukar jag ge kokt ris, dom gillar det och det är så smått att de inte behöver springa iväg för att äta det, plus att man kan ge i många omgångar utan att de blir för mätta.
/Surpan
Rostade (osaltade) solrosfrön är en enkel och billig favorit hos mina kräsna :)