Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 275 ggr
frasse_nelia
0

stressad

Hej vi köppte 2 råttor för en månad sen ena är gör lungn och litar på oss och den andra är stressad rädd osv vi tar ut dom varge dag .. den lungna somnar så fort vi tar i henne och den andra är livrädd… vad ska man göra för att få hennes förtroende … dom är 9 veckor nu  tror vi ..

TopasPearl
0

Ha tålamod. Det kommer. Försök va med dem så mycket som möjligt. Ha dem på axlen när du gör allt du brukar göra; tittar på tv, äter osv osv. Se bara till så de får vara i buren så de kan sova, äta och dricka själva också:) Men tålamod är väl det mesta, hon kommer så småningom lita på dig som den andra gör!

frasse_nelia
0

Tack så mycket =)

Ekeibire
0

Min Peppe var jättenervös när jag först fick hem honom, till skillnad från sin bror. Han ville inte vara i närheten av mig och han ville inte komma ur buren och leka. Efter att ha varit väldigt tålmodig och lugn mot honom så har han nästan blivit värre upptäcksresare och klängapa än brorsan :0) Att ha dem på axlarna kan jag inte rekommendera, eftersom det slutar med att man får någon slags twister-ställning för att de inte ska ramla  ner när de klänger runt på en (enligt mina småttingar är jag bästa klätterställningen i världen)

TopasPearl
0

#3 Jag har ofta mina råttor på axlen och ingen har ramlat ner nånsin:) Men å andra sidan, när de är små så känner man knappt dem på axlen så när de vänder sig så känns det som om de ska ramla:/ Det beror nog på råttorna, om de vill vara på axlen eller inte, så du har lite rätt där. Men det är nog att pröva och titta efter. Vill inte mina råttor va på axlen så kryper de ner i tröjan på mig:P

frasse_nelia
0

Tack för dom bra svaren =) det har redan blivigt skilnad

TopasPearl
0

Det var ju kul att höra:)