Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1107 ggr
axa
1

(SÖ) Råtthane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu söker jag en råtthane att para min råtthona Donna med i Stockholm.

Donna kommer från Myratlair. Planen är att få fram friska individer med bra temperament. Beroende på hur stor kullen blir kommer jag behålla några av avkommorna. Om intresset finns för hanens ägare att behålla en eller flera av avkommorna så ses detta positivt.

Pris får vi tillsammans komma överens om. Parning kan ske efter dina villkor, men efter överenskommelse. 

Född: 19/1 - 2015

Färg: Siames

Örontyp: Dumbo

Pälsslag: Slät

Ögonfärg: pp

Vikt: 330 g

Donna är en trevlig och harmonisk råtta med ett härligt temperament - en kombination av lugn, sällskaplig, busig, nyfiken, orädd och lekfull. Hon älskar att brottas och busa med händer. Har aldrig visat aggressiva eller avvikande beteenden. Hon är lättlärd och mycket snäll att handskas med. Donna är fullt frisk och har aldrig varit eller visat symptom för något. 

Systern Denise är också fullt frisk och har aldrig varit eller visat symptom för något. Hon är mer av den aktiva typen som alltid har något för sig och som alltid ger mig ett gott skratt, men som också kan slappna av för lite gosande. 

Är öppen för fullt friska hanar med stam och trevligt temperament. Berätta mer om din hane så hör jag av mig. Pm:a mig här på forumet, för vidare kontakt.

zickan
0

Nått helt annat, men siame/himalayan har inte dilutet pp. Om det var det du menade med pp. Är det vanligt orginal siames med röda ögon så brukar man inte skriva ögonfärgen alls. Skrivs bara med när det är svartögd mes/himi (Be)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

axa
0

#1 Okej, tack! Läste någonstans att det var så, men då var det fel.

zickan
0

Siames osv håller till på c lokus där röda ögon hör till på annat sätt. icke pointade färger däremot bleks från grundfärgen till den färg de har med blanda annat ögonfärgs diluten rr och pp. Där står det med i genkoderna men kan inte hittas på pointade. 

Hajjade mest till då det var kul att se nån ens försökt skriva med nån del av genkod även om det inte blev helt rätt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

axa
0

Puttar upp.

Grodan
1

Nyfiken, vad har hon för pointfärg och stamtavla? Hur ser hälsostatusen ut hos syskon o föräldrar?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️