Orolig.
Min råtta har sitt huvud "snett", hela tiden, är det allvarligt? är det något jag borde gå till vetrinären med? hon verkar inte ha ont alls, hon är lika pigg som vanligt. men det ser jättekonstigt ut :S någon som vet vad det kan bero på?
Snedskalle beror sällan på något bra men har du tur så är det öroninflammation, ta henne till veterinär så att du kan få antibiotika. Du kan googla på snedskalle och söka även här och på de andra råttforumen.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Min ena råtta, Rocky (avatar) har snedskalle och det fick han när han var liten och sjuk. Men han är frisk nu och är faktiskt den duktigaste klättraren i min lilla flock, så man märker att han inte har ont av det. Klart, han hade kanske föredratt att kunna hålla huvudet rakt, men då hade han ju inte varit min lilla speciella Rocky! 
Jag läste någonstans att inavel även kan göra att de blir sneda. Om det är sant eller inte vet jag ej. Någon mer som hört det?

Jag tror att det kan va sant, eftersom inavel kan ge vem som helst missbildningar i utseendet. Har dock aldrig sett en råtta som blivit född ur inavel, men tror nog det kan vara möjligt=)

Oj, =) skulle inte vara där, ser lite konstigt om man skriver om inavel, sorry!
#0 OBS! jag tror inte att din råtta har inavel, jag svarade på camilla85's inlägg. Jag skulle ha tagit min råtta till vetrinären om jag vore du. Har hört att snedskalle också kan bero på tumör i hjärnan (?). Hoppas allt är okej med din råtta i alla fall!=)
Jag har heller inte sett en råtta med inavel, det var bara något som jag kom ihåg att jag läst. Säger absolut inte att din råtta är inavlad men får man fråga var du fått henne från?
#5 Om du skriver något i ett inlägg som du vill ändra så kan du gå in på hantera inlägg och välja att redigera det. Bara ett tips, du kanske redan visste om det
.

usch då, stackars dig.

Massor hemskt.Saknar henne jättemycket redan :(

Nej, usch vad tråkigt :( *tröstkramar*

gud vad tråkigt att höra. Jag beklagar!=(

Tack så mycket alla, jag menar det:) känns bättre att veta att folk bryr sig.

Igår ringde massa folk till mig och tipsade om jag kunde ta in en liten omplaceringsråtta för att de som ägde henne blivit allergiska.Jag hämtade henne idag.När jag fick henne så satt hon i ett litet hus och tittade ut lite snett på mig.Men jag ville inte stressa fram henne när vi skulle åka hem i bilen.Väl hemma så ramlade hon ut ur sitt hus.Hela råttan är sned.Hon inte bara ramlar utan gör kullerbyttor.Har talat med vetrinären.Det ser inte ljust ut.känns så sorgligt….Hon har ingen ballans alls tycks det.Måste kanske ta det svåra beslutet.Har sådan ångest för det….
#13 #7 vad hämst 
Hämtade du en så dålig råtta hos ägarna? Konstigt att de inte sagt nåt om hennes tillstånd till dej…

Jag förstår inte hur dom kan sälja råttor som är sjuka. Stackarna, tänk om dom lider? usch.
det är verkligen hemskt när ens råtta, eller husdjur överhuvudtaget blir sjuk.
och att ta bestlutet om de behöver avlivas är hemskt. det var något av det svåraste jag har behövt göra.