Västerås Råttor?
Hejsan, jag kollade de två uppfödarna som fanns på denna sida i västmanlnadslän och inga råttor verkade ens vara på g.. Vet någon om det finns någon som föde rupp/har råttor till salu i Västerås eller kanske, köping eller dylikt. Ingen djurbutik för övrigt har heller råttor (och ja jag vet att det rekomanderas att inte köpa ifrån djurbutik). Så någon som vet?
Ingen uppfödare i eller nära Västerås? (i västmanlandslän)
Prova skriv till de uppfödare inom länet (på uppfödarlistan) så kan ni hålla en lättare dialog. 🙂
Som sagt när jag kollade deras hemsidor och dylikt verkade de ganska oaktiva :/
Hemsidorna hos många är tyvärr ofta väldigt ouppdaterade. Tro mig det stör mig också haha men maila dom ändå. Jag vet att zickans i Västerås har bebisar på g som inte står med på sidan
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Vissa är mer aktiva via facebook-sidor & grupper: råttorna, råttnästet, råttannonser, rataholic, råttor till salu/omplacering osv
Kärlek, ärlighet & respekt. 
Min fb sida och min hemsida är uppdaterad ang kullar iaf. Dock är det inte mer uppdaterat än som det är just nu då mer har jag inte haft ork med.
Nån mer i västerås finns inte. Cosmonita har slutat föda upp. Men finns lite utanför västmanland om jag nu inte missar nån mer som är i västmanland. Badseeds har flera små hanar som söker hem i sthlm. Men hon är bortrest just nu, så det är nog pappans ägare som ännu har kullen hos sig då uppfödaren valde ta hjälp av denne.
Men det är inte konstigt det är lite dött på sidor ibland. Man kan inte ha kull jämnt, så det finns inte alltid nått att ens uppdatera om. Innan det jag har nu så uppdaterade jag min hemsida senast för några veckor sedan. Så död är den inte på kullsidorna. Bara mina egna råttor jag inte vet hur jag vill lägga upp det som sidan inte är fullt uppdaterad där.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack :D vad bra då vet jag, då är det alltsåvärt att ha en slags kontakt i bakgrunden. Lite konstigt att när man äntligen är redo att skaffa råttor verkar det existera mer chinchillor och kaniner än någonsin.. Men förut när man inte hade möjlighet att ha råttor fanns dom precis överallt. hahah.
de finns nu med. men många av massavlarna har lagt ner skönt nog. men det är många jourråttor som letar hem och finns ännu en del ungar. det har varit semester så det brukar sätta fart nu efter. men enklast är att maila runt och fråga :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Köpte två råtthonor från zickans och verkligen älskar dessa två töser. en uppfödare jag och min sambo rekomenderar :-D