Rått burar!
Hej, vet nån eller säljer ni några begagnade rått burar? Och funkar hamster burar?
Hamsterburar är alldeles för små. Kolla på blocket eller gå med i råttgrupperna som finns på facebook. Där finns nog en del :)
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Hamsterburar är för små. Säger som #1 På Facebook kan du kolla om det finns någon råttgrupp som säljer burar!
Tack då vet jag! För den jag ska få råttan av har en hamster bur!
Fungerar fågelburar?
Hamsterburar kan va lagliga om det är de större. Men för en vuxen råtta är det inte stort nog. Råttor vill ha höjd, klättra osv.
Minimåttet man får ha är 0.18kvm. Minsta kortsidan får inte va mindre än 30cm. lägsta höjden får inte va under 30 cm.
Så minsta man lagligt får ha är typ 30, 60,30. Eller typ 40,50,30.
Dock mår djur bäst av att få större än minimåtten. Jag kan har en furret xl till salu för 500:-. Smått osäker på hur många man får ha i den lagligt. För mig 8stycken.
Men min åsikt är att 8 mindre honor isf, eller 4-5 stora hanar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#4 Fågelburar fungerar, men helst inte hamsterburar. Det blir en väldigt liten plats för råttor som vill klättra, gräva osv
Fågelbur funkar. Tänk på att råttor är flockdjur och det är olagligt att endast ha en råtta ensam. De måste vara minst två men allra helst minst tre :)
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Var bor du? Har en Furet Tower som jag säljer. (google så ser du hur den ser ut)
Göteborg! #8
#9 Synd, buren befinner sig i Stockholm.