Tryghet
Hej, jag fick för några dagar sedan hem mina två råttpojkar. De är väldigt nyfikna men kommer alltid tillbaka till mig om de blir rädda eller trötta,om vi inte är i rummet där buren finns. Problemet är att när jag sitter med de nära buren eller vill ha de lösa i sängen kastar de sig alltid in i buren. De verkar ändå vilja vara med mig utanför buren för de kommer ut själva efter en liten stund. Nu till frågan. Hur får jag de att välja mig över buren? Hur blir jag trygghet nr1?
(Jag är ny på iFokus,hoppas att jag gjorde rätt)
Du behöver vänta tills ni fått en bra relation, och du är "accepterad flockmedlem" 😃 du är ju helt ny och buren är ju ändå något dem e vana vid och sover i.
Lek mycket med dem och mata från händer, håll dem mycket med i händerna på olika sätt som dem förstår att dem inte kan skadas din närhet. Men det kommer komma naturligt utan jobb också, tro mej!!! 🙂
❤️
Ha dem i tröjan! Brukar prata för mig själv eller sjunga för att de ska vänja sig vid min röst. Sen ha dem i tröjan för närhet och lukt, mata från händer, ha en tygbit i tröjan så den luktar dig och sen lägga i deras favoritsovhörna. o.s.v. Tålamod!