Bur
Inom snarast när jag väl har fått ihop pengarna så ska jag förnya mig lite och köpa en ny bur till mina råttor. Den buren som har fallit mig mest i smaken är en Royal suite 95 double och den verkar även vara en väldigt bra bur . Även Savic suite royal XL har fallit mig i smaken. Vilken av de 2 burarna hade ni valt? Och till er som har någon av de burarna så undrar jag hur det var med leveransen av dem? För jag läste i ett inlägg att någon hade fått en rostig royal XL och sen en som var i sönder då från Zooplus.se.
Harley och Charlie
Av de två skulle jag alla gånger välja XL. Man slipper det undre "hyllplaner" (den under buren) samt att den är lite större.
Jag köpte en Double för ett par år sedan och det var inga problem alls med leveransen från Zooplus (ganska säker på att jag köpte från danska då det var billigare där igenom men det är ju samma företag och samma lager i tyskland som allt skickas från)
Jag var aldrig riktigt nöjd med min RS men det beror med största sannolikhet på att jag inte kunde rengöra buren på ett enkelt sätt. Våra dörrhål är för små (gammalt hus..) så jag kunde aldrig rulla ut buren hel in i duschen utan var tvungen att skruva isär allt om jag ville skrubba rent helt och just min bur var överdrivet svår att montera ensam så du kanske förstår varför det inte var rätt för mig, haha.
Men buren i sig är toppen eftersom den är stor, rymlig och lättåtkomlig. Men jag skulle som sagt välja XL alla gånger.
När jag får nytt boende (när det nu blir..) så kommer jag troligtvis införskaffa två XL.
Har man problem med leveransen så kontakta Zooplus support för de är snabba, hjälpsamma och trevliga så har du fått skadad eller fel vara hjälper de dig direkt! :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning