Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1654 ggr
conne
0

Köpt råttor!!

Heeeeej!!!  Nu har jag köpt 2 sööötis pojkar!! Dom heter Piff och Puff och den ena e rex å den andra släthårig <3   Dom är helt underbara och min kompis Tove ("Jaag" här på ifokus) är helt galen i dom små lurviga vita bollarna… Dom e dom sötaste pluttarna jag har sett i mitt liv!! Kyss  pusss till Piff och Puff

Terato
0

Åå vad skoj!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

KickanW
0

Bilder! :D

Story
0

Grattis :D

rammi
0

ha, mina heter också piff o puff.. lycka till med dom-.. lägg gärna ut bilder så man kan få se dom.. Skrattande

conne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

4#  haha :)            tyvärr har jag inte tagit några bilder.. än..  men denna bild fick jag av uppfödaren   ----->

zimzon
0

Va söt. :)

conne
0

hihi  tack, tack  ska hälsa honom det   :D

Jaag
0

JAG ÄLSKAR DINA RÅTTOR CONNE!!   DOM SLICKAS JU HELA TIDEN!! <3<3<3  pussa dom från mej!!

conne
0

hihi, det ska jag göra!

BettySue
0

hos vem köpte du dem?

conne
0

En jätte trevlig tjej i uppsala, ej registrerad i srs

CamillaS
0

naaw vilken söt liten dumbis :)

conne
0

12# jaa vist är han!! och han är helt bara heelt underbar!! orädd, gullegris,nyfiken osv..   :D jag är en lyyycklig råttägare!! hihi  just nu så sitter han i mitt knä och bara myser när jag klappar honom

föresten när jag sträcker fram handen till mina små pojkar så börjar dom slickas jätte mycket, dom börjar med fingertopparna och jobbar sig inått, haha vad kul det lät.. aja vet någon vad e det dom gör?  :) 

ha det bra! mvh conne

KickanW
0

Men du… Då tror jag att de är syskon till min Salve :) Vad hette de då du fick dem?

conne
0

Hon hette elisabet  :)

KickanW
0

Ja, då är det rätt… Visst heter råttorna något som har med trolleri att göra? Sim Sala Bim, Hokus Pokus Filiokus eller liknande? Jag har Sala här hemma… Men har döpt om honom till Salve :) Hur mår dina små?

conne
0

Dom mår bara bra! Dina då?   

Men när föddes ( datum) dina små? Det fins nämligen en risk att dom kanske inte är från samma kull

KickanW
0

Jag har bara en pojk från henne. Han är född 070707 :) Lite småfjantig är han (pep hela tiden när han kom till mig) men det blir bättre!

Jaag
0

Conne     det e okej om jag kommer hem till dej innan skolan imorn å kollar på dina pluttar va?  :P

conne
0

18# okej då e dom tyyvär inte från samma kull  mina är födda den 3/8  men det va ju kul att vi köpt från samma tjej! :)

zickan
0

haha.. kul.. jag som äger hokus numer.
det är från absinth som mammans släkte kommer ifrån.

min pep med och nafsade lite men det börjar bli bättre med honom. lite hårdhänt när han tar mat ur händerna. men funkar annars bra med de andra

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

conne
0

jaha  haha va kul!

KickanW
0

#21: Vad roligt :) Ja, Salve (Sala som han hette då) går också jättebra ihop med mina råttor. Han är lite feg fortfarande men piper aldrig. Och jättenyfiken är han!

LilKim
0

gud vad kul =)

conne
0

:)

conne
0

veg-kid
0

Hur var dina råttor första dagarna?:)

skaffat råttor alldeles igår och de är rätt spralliga och Rabarber hoppade ut och sprang som en dåra och verkade rädd för mig :(

Jaag
0

hah idag bet puff - eller var det piff - mej i läppen det lilla busfröet :P

conne
0

27# mina råttor var oxå lite blyga i början så jag lät dom inte springa fritt i rummet utan satte mig intill buren så att dom t.ex kunde klättra upp i mitt knä om dom ville. Nu har jag haft mina råttor i hmm 4 veckor kanske.. och dom är helt underbara! Som t.ex i dag då piff gav mig annsikts masage.. med sin tunga!   Flört      tusen pussar till piff & puff

veg-kid
0

JAg har bara haft mina i 2 dagar ni kan man säga. Det har varit lite strul med nu sitter de i luvan min och myser hjärnet :)

Nu har jag slutat oroa mig över att jag gjort något fel eller att mina råttor inte skulle bli tama. Vad mkt jag oroar mig i onödan och över knäppa saker!

Rabarber och Fikon <3333

zickan
0

hokus var mycket feg när han kom. men han hade ju rest från uppsala också. nafsade lite och verkade osäker. men det gick över på några dagar.

nu är han jätte mysig. kan ännu pipa till lite om man tar upp han för snabbt lr överaskar honom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

conne
0

30#  vad kul :D :D

veg-kid
0

veg-kid
0

bilden: Fikons bakdel och Rabarbers huvud. ( russian silver dumbo, augoty topp örad)

:) Nu har jag haft mina bebisar i 1 vecka och 2 dagar :D

Nu är de säkra på mig och känner sig trygga på min axel när jag går och gör mat åt dem eller mig själv. Sitter vid mig när jag pluggar och sitter vid datorn.
Jag vill vara vid dem hela tiden. Jag vill gosa och mysa, de vill bebisarna med. PUSS PÅ RABARBER OCH FIKON! <3333

Jag har inte så mkt tid över på fritiden. Det gör att jag inte tagit så mkt foton på dem. MEn mamma har en del :)

Allamej
0

Snart kommer min lilla älskling hit! eller snart… v. 44… Han ser nog ut som Fikon :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

conne
0

34# nämen vilka små söötnosar!! 

35# åå så roligt!

Mamalicious
0

Åh vad roligt! Grattis till de små busarna!! :)

conne
0