Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 521 ggr
yewi
2

Omplacering nybliven ensamråtta

• Födelsedatum -  Jag är osäker, men ska se om jag kan hitta några daterade bilder från hans första dagar!

• Färg, teckning och hårlag - Blå agouti (om detta existerar) striped roan. Än så länge har han bara bleknat över tinningarna och förlorat lite av sin blåa färg. Slät päls. Ej dumbo.

• Kön - Hane

• Kull, mor, far osv - Vet ej.  

• Syfte med omplacering - Nybliven ensamråtta

• Hur råttan är i karaktär, i flock etc - Se nedan.

• Pris - Oviktigt bara han kommer till ett bra hem!

• Ort där råttorna finns - Göteborg

• Kontakt -  Skicka PM eller ring 0706-99 45 04

Hej,

Jag har en råtthane på ett år som igår blev av med sin kompis. Han är en go kille om än något speciell. När jag tog hem honom som liten välkomnades han av 2 st äldre pojkar och har alltså inte varit del av en flock större än 3.

Helmut söker nu ett tryggt hem med stabila individer som vet sin plats i flocken då han inte är den tryggaste av råttor. Han har en något kluven personlighet och är hur go och busig som helst vissa dagar och oerhört stirrig andra. Han är trots detta alltid medgörlig och skulle aldrig skada mig eller sina råttkompisar, han helt enkelt bara lite extra orolig vissa dagar. Helmut är väldigt förtjust i att jaga "fjädervippor" och tycker om att bli klappad på och kliad när han känner sig trygg. När jag bär runt honom vill han gärna sitta på axeln och tycker att utomhus är väldigt spännande om än lite läskigt. Mat-tokig som få är han också och snor gärna åt sig mer än han kan bära!

Jag hoppas att det finns en flock för honom därute någonstans då jag är tveksam till hur bra han skulle klara sig som ensamråtta.  Att börja om med nya bebisar är tyvärr inget alternativ för mig då jag planerar en intensiv höst.

Helmut finns i Göteborg och bilder kommer inom kort! :)

yewi
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
yewi
1
yewi
1