Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 436 ggr
NyanRat
0

Tumör?

I går kväll upptäckte jag en liten knöl ungefär i "armhålan" på min lilla Ludde (1 1/2 år). Den är lite större än en knappnåls huvud. Den har inte förändrats eller blivit större sen dess. Jag har aldrig haft en råtta med cancer, så jag vet inte direkt hur jag ska gå till väga om det är en tumör. 

Hur vet jag att det är en tumör?

Har hört om råttor som levt med sina tumörer och andra som opererat, hur vet man vad man ska göra?

Hur länge har era råttor levt med deras tumörer?

När ska man gå till veterinären? 

äohtdwawq- Häsningar Ludde (som bestämde sig for att gå på tangentbordet)

NyanRat
0

Knölen är ganska hård och det känns som den blivit mindre (dock kan det vara min hjärna som lurar mig eftersom jag så gärna vill att den ska försvinna) Knölen är så liten att jag måste leta ett tag för att kunna hitta den

NyanRat
0

Kan det vara fett som "samlasts" i en liten klump (han är lite fet)?

Ladybug6
1

Det sitter ju en lymfkörtel i armhålan och dessa svullnar upp vid infektioner för att hjälpa kroppen att ta hand om bakterier och virus. Är knölen inte större än en ärta är det mycket möjligt att det är lymfkörteln som svullnat upp och har den redan minskat så kan det vara så att kroppen har tagit hand om infektionen och körteln gått ner till normal storlek igen. Håll koll på hur den utvecklas! :)

NyanRat
0

Nu har klumpen delat på sig och är inte lika "tydlig" längre, som om den långsamt tynar bort.

NyanRat
0

Den är nästan borta nu, vad kan det ha varit??