Knöl
Vad ledsen jag blir på alla dessa tumörer och knölar. Har hittat en knöl på Alfred som sitter bakom högra frambenet. Han måste ha haft den länge utan att jag tänkt på det, för när jag tittar på bilder från första dagen hos mig så finns den där. Han är en tjock råtta och jag har aldrig tänkt på det mer än att det är en valk eller något. (Jag vill inte ha några påhopp om hans övervikt. Han var tjock redan när han kom till mig för några månader sedan och ja, jag vet att det inte är hälsosamt men jag har försökt, och försöker fortfarande att få honom att gå ner vi vikt. Men oroa er inte för det, han kan klättra, hoppa och leka som alla andra råttor!) men idag så såg jag att han såg mycket tjockare ut på ena sidan än den andra när jag tittade framifrån och sedan fann jag mycket riktigt en knöl. Men varför har den inte blivit större under dessa, ganska få månader?Vad kan det vara? Ska boka en tid till vet för en undersökning och se vad det är. Har vi tur är det en godartad tumör eller en ofarlig knöl, så vi kan operera bort den. Är det en elakartad så kommer han få leva ett lyckligt liv tills han får problem med den eller får ett försämrat allmäntillstånd. Han blir ju trots allt 2 år i år. Han mår bra just nu iallafall och vi får hålla tummarna! På bilden ser man knölen.
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Kan tillägga att jag har frisk-kontrollerat alla råttor varje dag men inte sett den pågrund av någon anledning..
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤