Ensam råtta.
Min ena råtta gick bort idag:// Vad händer nu med min sista råtta som är kvar? Vad ska jag göra?
Råttor behöver sällskap, så jag skulle rekommendera att du antingen skaffar en till eller hittar ett nytt hem åt råttan. Om det är en lite äldre herre så kan säkert "para ihop" råttan med min råtta som blev ensam igår :(.

Vill du fortsätta ha råttor? - Skaffa en kompis till den
Ska denna råtta bli den sista du äger? - Försök hitta nytt hem till den alt. försök hitta en lika gammal råttkompis till den
Han är 7 månader och dominant, jag är rädd att han ej kommer gå ihop med en annan råtta eller vad tror ni?
man vet inte om man inte försöker, bäbisar brukar funka bäst men om han är dominant kanske du måste skaffa två utifall det absolut inte går att få ihop råttorna
Är det lättare om man skaffar två till? Går dom ihop..? och blir ''tuffare tillsammans'' eller hur funkar det?

Hade skaffat två till, så att det alltid är två kvar om någon dör. Förutsatt att buren är tillräckligt stor då.
Buren är 100 x 80 x 50 cm
om man tar två kullsyskon är det garanterat inga problem, har aldrig haft problem med råttungar från olika kullar heller. det är först i tonår och vuxenålder då det kan bli trixigt och man måste ta det extra försiktigt och ha tålamod.
Det som är bra med just två är om nu den andra inte tycker om dom alls( kolla introduceringar via sök eller i artiklarna ), så kan du ha dom med varandra och så får den äldre råttan bli en ensamråtta.
Tack så mycket!!!🙂