Behöver hjälp och tips!
Hejsan!
Nu är det så här att vi skall med vårat projektarbete i skolan
anordna en "smådjursutställning" eller råttutställning, får väl se va som är mest uppskattat i gruppen, men jag har råttor men har inget intresse för utställningar så vet ej hur det funkar…..
För att de skall bli en sån seriös och rolig utställning som möjligt så vill jag ha så mycket tips som möjligt som kan anordnas i kombination med en utställning och sedan så undrar jag lite hur man kan göra när det kommer till dommare!
* Krävs de något speciellt av en person som är dommare för just smådjur? Alltså typ av legetimerad dommare eller liknande?
* Om de krävs något speciellt vart kan man möjligen hitta en dommare som ev skulle kunna ställa upp?
Kommer kanske på mer frågor framöver, men är just nu mer intresserad av hur de funkar osv och att få tips på saker man kan anordna vid sidan av mm.
Det kommer förmodligen att bli som en heldag under en helg, där de kommer att finnas hundtävlingar mm också och uppvisningar som de ser ut nu, men vill ha så mycket roliga och påhittiga tips på fler saker som man kan anordna!
Tacksam för alla svar och ideér!!!
Vad kul det låter! Berätta mer! Var, när och hur?

Jo jag hoppas att det kommer bli lyckat tillslut….
Själva arbetet skall gå ut på att jag och 3 klasskamrater till skulle från början ordna upp en heldag med massa aktiviteter mm och stödja djur som är i nöd om så säga inom en viss målgrupp djur, och eftersom att vi i denna lilla gruppen är mestadels råttägare och iller ägare så är det då tanken att skänka pengar till ex Akuthem för illrar, där illrar som är beroende av veterinärvård har iallafall lite pengar till det, och även till ex Råtthjälpen (tror ja det heter, rätta mig om jag har fel :P ) Det blir liksom som ett tack från oss och ällmänheten till dom som jobbar inom dessa orgenisationer och jobbar för en så bra sak!
Alltså skall vi anordna denna utställningen där folk utifrån våran skola kan anmäla sig och delta i utställningen och de aktiviteter som vi mer kommer erbjuda som kommer finnas på plats.
Eftersom att denna dagen inte kommer äga rum förens till våren iallafall så kommer jag berätta så mycket mer längre fram när man får mer struktur över vad det kommer finnas på programet!
Den kommer iallafall att hålla till i Göteborg, under en helg kommer det bli iallafall så långt vet jag, men eftersom att det är så mycket som måste planeras och skrivas av oss innan och få Godkänt av handledare mm. så kan jag inte ge något datum nu.
Vart i Göteborg då? Våran skola har tillgång till olika bygnader, delvis en stor villa där vi har ett rum "lektionssal" där vi studerar djursjukvård, alltså en steriliserad och bra miljö och stor sal som vi får tillgång till, har även stor gårdsplan där de förmodligen kommer hållas mer aktiviteter, har även tillgång till ett separat hus där vi också får tillgång till, så allt hänger ju på hur stor utställningen kommer att vara och hur bred kategorin för utställningen blir, förmodligen kommer vi använda oss av båda dessa salar iallafall! Vårat djurrum som vi har reptiler i, gnagare mm kommer vara öppet för de som ställer ut där inne finns privata rum för att lägga saker osv som man har med sig så att inget försvinner mm….
Det kommer nog även va en slags mässa på plats som anordnas av en annan grupp där lite mer udda djur kommer visas upp och finnas på plats om jag har fattat det rätt. Hundtävling kommer det finnas, tror de är inom agillity och lydnad, där då även jag hoppas på att kunna delta :P Får se hur den gruppen har tänkt sig…
Fika,lotterier mm kommer finnas på plats, tror även att det kommer finnas Hästar på plats för de mindre, då vi fått bra respons redan av folk och som tyckte att de skulle va kul för ex mindre syskon mm… Som sagt de är mycket som diskuteras just nu och mycket som vi vill få igenom!
Vill fortfarande ha tips och ideér om hur man kan få detta till en lyckad dag, och de där med dommare osv..
Fråga mer saker om någon undrar nått så skall ja försöka svara så gott jag kan …

Tackar! skall kolla de på en gång =D
oj vad spännande, levande skola :D
ett jättebra projekt och temahelg tycker jag :D