S: Råtthanar
Dessa killar har nyligen kommit hit pga ägarens bostads strul. Dessa killar sätts endast ut på foderavtal. Dvs ni får dom gratis mot namnunderskrift som avtalar att de är era på alla sätt och vis. Förutom att de ej får avlas på. Och kan de inte stanna livet ut, får de inte omplaceras hur som. Hemmet skall godkännas av mig eller Nicciz. Kan även återvända hit eller till Nicciz.
De bör inte introduceras med äldre hanar, yngre borde inte va några problem. Två av dom är från kull som uppvisat känslighet, speciellt under tonåren med just flockspråk, osäkerhet osv. Därav har de två bröderna suttit på foderavtal hela sitt liv i samma flock. Fungerar toppen med varandra utan problem. De är inte speciellt känsliga med att ha andra råttor kring sig. Ingen av de verkar speciellt störda av att bo bredvid en flock honor, ovanpå en flock hanar osv.
Utanför buren är det inga problem alls. Bröderna slänger sig från bordet till soffan trots sin stora vikt. Inte alltid smidigaste sättet. Men de är framåt, sociala och vill kolla in.
Svarta killen är lite försiktig på alla nya ytor men i övrigt inget. Och champange killen verkar endast stelna till lite när min ena hund börjar skälla och stuttsa runt. Han har även pipit ett par gånger när jag plockat upp honom. Men det beror nog mest på att min hand är mindre än råttan och klämt hans fläskt ett par gånger innan jag fått in en hand under. I övrigt är det inga andra olater jag märkt av.
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Ang omplacering ses ovan.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Ses i beskrivningen ovan
pris
ort där råttan/råttorna finns: beskrivning ovan
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): pm, widerkrantz@hotmail.com
Måste dubbelkolla namnen. Men tror det är Badz's Misery och Badz's sleepwalker
födelsedatum: 2/12 - 2013
färg, teckning o hårlag : Black variegated, varav ena även downunder.
kön: hanar
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 12/12
faderns namn, födelsedatum, vikt: Joker, 12/2-12, osäker på vikt vid den parningen. var runt 550 under den tiden om jag inte mins fel.
moderns namn, födelsedatum, vikt: Blodblanderskan(bloodymary), april 2013. Osäker på vad hon vägde. men var rätt mellanstor, troligen runt 400gr
badz's mabon
födelsedatum: 25/4-2014
färg, teckning o hårlag: silver black
kön. hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 8/8
faderns namn, födelsedatum, vikt: Hellhound, jan 2012, 493
födelsedatum: ca 1 -1½ år. ska ta reda på mer ungefär
färg, teckning o hårlag: champange hooded
kön. hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) okänt
faderns namn, födelsedatum, vikt: okänt
moderns namn, födelsedatum, vikt:okänt *