Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 657 ggr
Emouse
0

Bråkar med de andra

Mozart, en av de fyra killarna jag tog hem i tisdags bråkar med de Andra när de är ute och leker på golvet. Han jagar och ibland går han i sidleds imot dom och jagar dom sedan igenom rummet med ragg ibland också. Han är den som var lugnast och aldrig bråkade enligt förra ägaren (Stinus) Är det för miljöombytet eller något annat? Ska jag bara låta det vara?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
0

Lixom letar efter någon att bråka med. Slutar i cirka 10-25 min och sedan är det nästa.

[KEEL]
0

Hur gammal är han? Kan vara miljöbyte, att han är i tonåren eller att han försöker ändra ranken nu när han är i ett nytt hem. Om de andra råttorna piper till eller så skulle jag säga till honom men annars tror jag inte det är någon fara och att de löser det själva.

Emouse
0

Jag vet inte. Minst 1 år och högst 1,5. Han burrar upp sig, piskar med svansen ibland. De andra blir rädda och springer iväg. Jag särar med händerna när de andra piper HIF tar bort honom därifrån.

stinus
0

Mabon (Mozart) blir ett år i mitten av sommaren ungefär :)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

Emouse
0

#4 (Y)

Emouse
0

Mabon såg lite ruggig ut efter natten. Eller jag vet inte, hans päls var uppstående (som ragg, fast om det är det eller inte vet jag inte) och såg lite deppig ut en stund. Han betedde sig som han brukar, snäll och glad mot mig men kuvas med de andra ute också. De har kivats som attan och bråkat hela natten. Inte sett sår eller liknande iallafall.