Bebisar säljes
Har nyss fått en kull på 11 små råttisar och kommer att få en kull till i helgen. Den första är en tjuvparningskull och den andra planerad. All info om råttorna finns på min hemsida. www.daydreamsratz.zoomin.se
Jag har en del folk i kö och förbehåller mig rätten att neka ev köpare utan motivation. Men är du intresserad så kontakta mig och berätta om dig själv, rått erfarenhet etc.
Bilder kommer om några veckor.

vart bor du?

Malmö
Oooh, det är nog rätt nära mig :D Fast jag vill ju ha dumbos :P

Jo det är dumbos men med avelsförbud.
Ja, det spelar inte mig större roll faktiskt ;) Ska ändå ev. börja avla först till nästa år och då har jag nog skaffat material jag får avla på =) Så det är absolut inte viktigaste just nu, utan enbart till sällskap =)

Får väl berätta lite mer. Kullen är resultatet av en tjuvparning. Tur i oturen så har båda föräldrarna långa stamtavlor med friska kända linjer och bra psyke. Mamman är en ba eu bk dumbo vid namn Nara, 6 månader nu. Pappan är en silver ba dumbo, Sayid ifrån Lostkullen.
Det blev 11 småttingar och förväntningarna var att alla skulle bli svarta men det ser ut som om ett par blir ngt annat. Alla är naturligtvis dumbo.
Mamma Nara är en väldigt snäll men smart och envis tjej. Hon är ju väldigt ung och hr fortfarande mkt spring i benen. Hon älskar att hitta på bus och kommer väldigt väl överens med andra råttor.
Pappa Sayid är en riktig pussråtta. Han och jag leker ofta tandläkare dvs han putsar mina tänder, eller lejontämjare dvs han leker att jag är lejon och stoppar in hela huvudet i munnen på mig. Han är rätt så lugn och bor med sin bror Sawyer. Båda två älskar att leka med mig eller bara bli gosade med.
Både mamma och pappa har bra häng och har hittills varit friska. Dock fick jag nyligen ett utbrott av skabb och alla råttor är behandlade men varken Nara eller Sayid har det synts på så jag vet inte om dom har haft det. Bebisarna kommer att behandlas med Stronghold innan dom flyttar hemifrån vid 5-6 veckors ålder.
åhh.. vill också ha en tandläkar råtta ;P :) men har redan 4 grabbar men ingen vill leka tandläkare eller lejon tämjare med mig :(
#6 De båda låter verkligen som underbara föräldrar =) Kul att de är så mysiga! Jag skulle ev. vara intresserad av 2 honor i så fall =)

Vid intresse så Pma mig om dig själv, råttvana, vad du kan erbjuda djuren i form av bur, mat, tid etc, ålder osv
#9 Ok, får göra det då =)
Vilken tur för mig att du bodde såå långt bort
Så slipper jag frestas lika mycket sen när dom blir större 

#11 lol jo. har fått massvis med förfrågningar från folk runtom i landet.
Men jag har som krav att träffa köparen om det inte är ngn från ett forum som jag "känner väl". Plus att jag tycker man ska välja sina råttor själv. Det är ju helt olika vad man fastnar för.

4 råttor kvar som inte är tingade. Ska ladda upp lite bilder snart
Synd att jag inte hittar här i Malmö :P Fast kanske tur på ett sätt ;)

Brukar du få kullar? Sökte över allt i hela malmö när jag skulle skaffa men hittade ingen:) Har ju mina bebisar nu, men så man vet när man ska skaffa nya?

#15 Ja jag föder upp småskaligt. Har tänkt mig 1-2 kullar per år om jag har lämpligt avelsmaterial.

Kommer du registrera ungarna i srs?

#17 Jag vet inte riktigt ännu. Jag har haft som princip att inte göra det eftersom jag varit anti SRS, men börjat fundera på att regga ungarna för köparnas skull. Men som sagt, har ej bestämt mig och än så länge får folk se det som att dom inte reggas.

En fråga bara kommer Sayid möjligtvis ifrån en uppfödare i helsingborg?
Det råkar inte vara himalayan eller siames, eller är det kanske den kommande planerade kullen där de möjligtvis finns?

#19 Ja han kommer från Etten och detta är en tjuvparningskull vilket jag skrivit om i en annan tråd.
#20 Jo det blev förmodligen himalayan i denna kullen, men pointern syns ju inte förrän om några veckor så det skulle kunna vara pew/bew men eftersom mamman har massa siameser i släkten, tror jag det blir det.
Varför är det avelsförbud på ungarna?

#22 På denna kullen är det för att det är en tjuvparning och jag vill verkligen inte att en linje ska spridas som jag inte själv kunnat utvärdera. Pappan är 5 månader och han var inte tänkt till avel öht. Och definitivt inte förre han blivit runt 1,5 år eller så.
Att jag har avelsförbud på alla kullar jag tar är för att jag vill inte sälja till folk som avlar oseriöst. Skulle ngn som jag känner till väl och som jag vet har tillräcklig kunskap för att avla, köpa en råtta av mig, då skulle jag inte sätta ett avelsförbud.