Stort sår!
Nu har det som började som ett sår i nacken på Kido, utvecklats till något som ser lite mer ut som en upphöjd "krater". Ytan är som ett sår, men det blöder inte. Jag börjar bli rejält orolig då det har blivit väldigt stort (nästan en cm i diameter). Har någon något tips? Jag ska troligtvis ta honom till vet snart för det känns inte som att det kommer bli bättre. Han äter och rör på sig som vanligt dock, och verkar inte störd av den. Han är ett och ett halvt år. Vad kan det vara? En hudtumör? Tacksam för svar. (Har tyvärr ingen bra bild just nu, men ska försöka ta en.)
Svårt att säga utan bild.. Viktigaste just nu är ju att hålla rent. Hur länge har han haft såret?
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
Utan bild är det svårt, men tycker det låter som en varböld som spruckit? Det kan se riktigt illa ut, men är helt ofarligt och brukar inte blöda. Men viktigt att hålla såret rent, annars kommer det bli en ny böld som spricker.
Men ladda gärna upp bild så snart det går.
Med största sannolikhet en varböld. Kan uppstå av olika orsaker (inflammerad hårsäck, sår som inte hållits helt rent osv) men som två redan sagt är det väldigt svårt att säga något utan att Se problemet.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning