Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 523 ggr
Maliceangel
0

Gräns

Dum fråga, men den kommer ju ifrån mej så det är inte nåt ovanligt Oskyldig

Finns det egentligen nån gräns på hur mycket man bör hålla på med sina råttor? Jag vill ju gosa med dom hela tiden… Låter dom ju självklart vara också, men jag tar upp dom väldigt ofta.

Story
0

Tills råttorna blir tonåringar och säger åt dig att sluta "kväva" dem?  (:

Maliceangel
0

haha! mm.. tills dess är det lugnt alltså? Skrattande

Ninja
0

Bara man respekterar att de har tider då de vill vara i fred och sova, äta osv så är det lugnt. Man märker nog om råttorna ledsnar på att vara hos matte/husse, då ska man ju inte tvinga dom. Men annars är det ju bara fritt fram att pyssla med busdjuren. :)

Maliceangel
0

#3 Okej :) hittils har jag inte märkt att dom tröttnat på mej så :) snarare tvärtom.. alltid pigga & glada. Blir dom trötta lägger dom sej i kuddfodralen eller innanför min tröja & sover..

Stephanie
0

Så länge du är uppmärksam på hur dina råttor reagerar så är det ingen fara! Det är ju till exempel viktigt att du låter dom vara ifred om dom sover och låter dom gå iväg och äta/dricka/sova/vara ifred om dom vill det. Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Maliceangel
0

#5 självklart :) vill ju bara deras bästa

TopasPearl
0

Oftast sitter jag och gosar med mina råttor nästan hela dagen! Ibland äter de ute t.o.m.

Idag kunde jag inte ha dem ute förrens nu och då sprang de fram till bursdörren och försökte trycka sig ut. När jag öppnade för hanarna så sprang silver upp på axlen direkt:)

Maliceangel
0

#7 aaw :D sött!

zimzon
0

Man kan nog gosa och leka med dem hur mycket som helst. Bara de får lite tid till att äta, dricka och sova.

angeliicaa
0

Hoppas du kan förlåta mig för de här nu Maliceangel
Ja tänkte bara passa på att fråga om mina två honor. Jag har från och med måndag haft Shéela och Cazeyli i en vecka. Dem är båda helt underbara. Men dem verkar ändå inte så jätte intresserade av mig. Dem kommer aldrig fram till buren eller nåt. Men de kanske kommer med tiden?

Stephanie
0

#10 Haha, ursäkta, men när du säger sådär "Dem kommer aldrig fram till buren eller nåt." så låter det som om det är du som sitter i buren och dom är utanför Skrattande Men att de inte kommer fram kan antingen bero på att de är rädda, eller att de helt enkelt har bättre saker för sig. Verkar de stressade eller rädda när du håller på med dom?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

angeliicaa
0

Oj, nej men ja hör på typ alla andra att dem trängs för att få komma ut ur buren osv.

Nej inte alls. Då e dem jätte nyfikna o vill knappt sitta stilla.

Maliceangel
0

Om du bara haft dom sen imåndas så kanske dom inte känner sej fullt så trygga än.. Håll på med dom ofta och var lugn medans du är med dom.. Jag lät min grabb lära känna mej i sin egen takt. (2 dagar!) ;) Efter 2 dagar litade han fullt på mej. Jag tvingade mej inte på honom utan lät han komma till mej, rörde vid honom då och då tills jag märkte att han inte alls störde sej på min beröring. Nu kan jag klappa honom medans han tvättar sej, sover, äter. Han följer efter mej när jag går iväg, låter något otäckt springer han & gömmer sej i min tröja. Jag har haft honom sen onsdas.