Hur söt?!
Jag måste bara visa er sötaste bilden på min lilla cookie (zickans snotface snotlout, från tame a dragon kullen). Hon flyttade hem till mej för liite mer än ett år sedan. Jättebusig va hon och är fortfarande. När hon är ute på golvet springer hon mest och gömmer sej men kommer fram när det är dags att gå in i buren igen eller om det kommer mat. Absolut inte svårfångad men heller ingen "knähund" .. Först igår.. Jag tänkte gå in och duscha när hon stod vid buren och ville ut, hon va den enda som legat och sovit när dom andra fått gå ut så det va förståeligt och jag va bara tvungen att ta ut henne. När man håller i henne är hon oftast alltid så spänd, nästan så hon panikar och försöker springa ifrån. Gick och satte oss i kökssoffan och tillslut så låg hon och myste i min nacke. Hon knastrade när jag klappade henne. Hon har tidigare ändå tyckt att de är lite gosigt att bli klappad men hon har aldrig haft ro att ligga still utan alltid puffat med huvudet och vandrat omkring lite. Lite sådär 'det är skönt och jag vill inte gå, men här har jag inte tid att ligga". Men här låg hon i en halvtimme medans jag klappade henne och satt stel som en pinne för att inte förstöra vår stund tillsammans. Mitt hjärta smälter, hur söt får man va? Lite mer än ett år tog det för damen att slappna av ordentligt i min famn ❤️
Aaaw! Gull! 🙂
/Surpan