Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 867 ggr
HannaRosberg
0

(K) Semesterbur

Hej, Jag söker efter en extrabur som jag kan ha som semesterbur till mina råttor jag ska köpa i sommar, när vi ska åka iväg o hälsa på svärföräldrarna och till råttvakten om vi ska åka iväg själva. Inte för stor. Ska få plats i bagaget :) Och inte för långt ifrån Jönköping :) För en hyffsat billig peng.

Zakaraa
1

Har ingen bur att sälja men påpekar om rubriken (S) står för Säljes (inte sökes som jag misstänker du menade), du som söker något att köpa använder (K) som står för Köpes :) Nu ser det ut som att du säljer en semesterbur. (du kan be en Medarbetare att ändra rubriken åt dig om du vill ändra så det blir rätt)

Rekommenderar fågelburen Finca Pequeno som finns på både svenska och danska Zooplus till billig peng. Jämför mellan sidorna för att få fram billigaste summan.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

HannaRosberg
0

Haha ojdå. Ska be någon ändra det. Kan jag skriva det här tro? :)

Ska kolla på den buren :)

HannaRosberg
0

#1 Funkar den buren som semesterbur för 3- 4 råttor? :)

Zakaraa
0

#2 Enklast är att kontakta en medis via PM då det kan ta ett tag innan någon av dem ser din kommentar.

#3 Lagligt får du ha upp till 5 råttor i buren.
Rekommenderat är max 2 men då är det som en stationär bur, som tillfällig bur funkar det fint men man får ju gärna ta ut dem lite extra så de får lite mer yta att aktivera sig på.

Denna bur är väldigt lätt att packa ihop och blir *nästan* platt så den kan styvas undan väldigt bra. Vill du ha något större så kan man köpa två och sätta ihop på längden :)

HannaRosberg
0

#4 Vilka är medarbetarna här? :)

Det finns en finca melodia också på danska zooplus. Går den också att fälla ihop tror du? Vore ju det ultimata med en sån bur som går att fälla ihop. Så slipper man tänka på plats :) 

Ja självklart ska de få komma ut lite extra vid de tillfällena :)

Zakaraa
1

#5 Klicka på "Om sajten" ovanför ditt inlägg så kommer du hitta Sajtvärd och Medarbetare (sajtvärd är inte aktiv så kontakta en medis istället, Zickan är den mest aktiva och erfarna.)

Jag känner inte till Melodia, har du möjlighet att länka?

HannaRosberg
0

#6 Okej, då gör jag det :) 

Här kommer länken på buren: http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/kanariefuglebur/andre/187866

Zakaraa
0

Längst ner på sidan hittar du bruksanvisningen för den buren. Av bilderna att tyda så är buren hopfällbar men vågar inte säga varken ja eller nej kring det då jag inte kan få fram det i texten.
http://www.zooplus.dk/pictures/product/95016_55899_finca_melodia.pdf

HannaRosberg
0

Okej. Får maila o fråga på danska sidan annars :) Tack för att du kollade :)

zickan
0

Rubriken ändrad

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.