Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 785 ggr
Gambino19
0

blir så arg.

Hej, min bror fick ju 2 råttor i julklapp. Jag har fått en men efter typ en vecka efter han haft de så tappade han intresset nu har de blivit  allvarligt, han ger de mat på kvällen och jag på morgonen men han gör aldrig det och han tar aldrig ut sin råtta, bara när man säger åt honom ordentligt. Blir så arg på honom. ibland säger han jag glömde bara ge de mat! man kan väl inte glömma o ge djur mat!!

Aleya
1

Jag tycker att någon av era föräldrar borde lägga sig i och säga att råttorna får flytta om inte din bror kan ha hand om dom. Det är djurplågeri.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gambino19
0

våra föräldrar har gett honom 2 val 1 att sälja dem eller 2 att du tar hand om dem, men han lyssnar typ i någon dag sen händer samma sak igen! och jag tycker att jag borde få ha råttorna!jag tar iallafall hand om de.

VampireGirlElvira
0

Ja, eftersom att han inte kan ta sitt ansvar med att ta hand om sin råtta, så borde ni kanske göra så att du tar hand om båda två. Och att dina föräldrar borde prata med honom om att råttor är inte slit-och-släng djur, om du förstår vad jag menar? Dom är så vill säga inte några djur som flyttar från ett hem till ett annat hem hela tiden bara för att man har ledsnat på djuret. Samma sak med alla andra djur, det är fel att man köper ett djur och tror att dom är slit-och-släng djur när man är leds på dom efter ett tag. Jag tycker definitivt att du borde prata med dina föräldrar om den saken. Lycka till!

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Rumblebee
2

I och med att ni är minderåriga så är råttorna egentligen era föräldrars ansvar. Men det är väl bara att säga åt din bror att du vill ha dom, men att han kan få umgås med dom om han nu skulle känna för det.

VampireGirlElvira
0

Tycker som Rumblebee.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Aleya
0

Då tycker jag att dina föräldrar ska sälja råttorna. Man kan inte som förälder hota och sen blir det inga konsekvenser. Kan inte din bror ha hand om dom så är det bara sälja och inte ge din bror några fler djur förrän han kan ta ansvar och VISA det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen