Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 2053 ggr
Fluffinen
2

Sjuk hemsida!

Jag satt och tittade lite på zoo.se för att de var någon som rekomenderade det. När jag bläddrar igenom smådjurssortimentet så tappar jag hakan. Där kan man, online Beställa ett par tamråttor eller hamstrar eller gerbiler! Man kunde välja kön och alla djuren kostade 150kr. Asså jag fattar inte hur de kan ha gått så långt att ett livs levande djur står som en artikel på webbshop som man bara kan lägga i kundvagnen utan vidare! 

Nej usch detta var bland de sjukaste och vidrigaste jag har sett, hoppas ingen människa någonsin har BESTÄLLT sina djur från denna WEBBSHOP! 
Helt galet jag tänker aldrig beställa något därifrån någonsin. Aldrig att jag tänker stöda sådan handel.

Cireea
0

MEN VA?! 😮

Jag har suttit där inne och kollat på hamstersaker flera gånger men aldrig handlat därifrån. Nu kommer jag definitivt inte köpa något från den hemsidan. Tack för att du berättade för det är något jag helt missat!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

tötenöten
0

Joo, man kan beställa de via hemsidan.. Dock måste man ju hämta upp de, de skickas ju inte..

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Hildgrim
8

Det är väl inte jätte mycket konstigare att köpa/boka ett djur på nätet och sedan hämta upp det på plats än att köpa det direkt i butiken eller?

[Nikita14]
7

Dock så hämtar man djuret i butiken, och man måste vara 18 år för att få köpa ett levande djur där.    Tycker nog inte att det är så mycket värre att man först beställer djuret på hemsidan för att sen åka och köpa det i affären, mot att åka direkt till affären och köpa det…   

Jag  är dock  emot att köpa djur från djurbutiker överlag.

Magi-cat
1

När jag läste inlägget tänkte jag att det kan naturligtvis inte vara sant! Så jag slog upp sidan. Jodå…kaniner också…😮

Nu slutförde jag naturligtvis inget köp, men…det är ju möjligt att man vid köp av levande djur begär att de hämtas i butiken? Men jag hittade inget sådant krav.

edit: när jag ser era svar så, ok så var det alltså. 🙂Problemet löst.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fluffinen
0

Jag upptäckte inte heller något sånt krav och därför jag reagerade så extra starkt, men är de så att man måste åka dit och hämta upp dem så är det ju som ni säger kanske inte lika konstigt. Fast jag tycker ändå att de är otroligt fel att kunna beställa djur sådär.  Om man inte är bättre vetande och går till en djuraffär för att köpa ett djur så får man åtminstone titta på det och se om det är något för en egentligen. Du har ju inte samma möjlighet om du beställer från nätet, usch.

Jag ogillar överlag djuraffärer som säljer djur, men stötar djuraffärer som jag anser sköter saken bra och man kan få den info man vill ha från uppfödare. Men aldrig kommer jag tycka de är okej att beställa på nätet.

mieeow
3

Jag skummade igenom deras råd angående tamråttor, och jag måste säga att de var rätt mycket bättre än de råd man brukar få i andra djuraffärer, om man ens får någon information alls. Här hade de rätt mycket och dessutom korrekt information, av det jag läste. Och det är ju positivt i alla fall!

men jag håller med om att det överlag inte är okej att handla med djur som om de var objekt, oavsett om det är genom nätet eller i djuraffär.

chiyoo
2

Det står i informationen på hemsidan att levande djur inte skickas. De hämtas upp inne i butiken i Bromma och det krävs att du är 18 år. Så inte så farligt tycker jag. Även om jag är helt emot handel av djur i butik

Fluffinen
0

Men varför hittar jag inte åt det? De enda jag hittar i informationen på hemsidan är den här textdelen "vid köp av levande söta smådjur så som kaniner, marsvin, hamstrar och andra små gnagare, akvariefiskar, sköldpaddor, ödlor och fåglar krävs ett besök hos oss på Zoo.se i Bromma. Sammanlagt har du 15 000 unika artiklar att välja på hos oss. Zoo.se vill att du ska kunna känna dig trygg med att vi alltid arbetar för fantastiskt bra priser, erbjudanden, även alltid ett mycket bra och konkurenskraftigt ordinarie pris  hos Zoo.se."  

Är man en klantig läsare så som jag är när jag inte fått sova, uppfattar man inte att det är butiken man ska besöka, utan jag tog det som att de var hemsidan man skulle besöka. Men de säger inte att man ska åka dit för att hämta upp djuren, utan att ett besök krävs, vilket är otydligt vad de gäller. Det är väldigt viktigt att vara noga med sån här information och visa de tydligt, eftersom de inte kommer någon varnings text eller sådan information om man beställer djuret. Utan där står du och har betalat djuret och valt att de ska levereras till dörren och inga protester tillkommer någonstans. Jag ser heller ingen information om att man ska vara över 18år, på de flesta djuraffärer är 16 åldersgränsen utan målsmans tillstånd, så 18 skulle ändå vara en förbättring. Men det som står om 18års gränsen är att de endast sluter avtal genom datatjänten med personer över 18. Så är det på alla internetbetalningar, du måste vara över 18 för att kunna beställa på nätet.

Jag tror inte ni hittar på, jag är bara väldigt kritiskt till sidan eftersom detta inte är något man ska behöva leta efter utan de ska stå tydligt och klart i början. Jag hyser agg mot dem extra mycket för att dem refererar levande djur som en artikel, objektifierar det som om det vore en sak och inte levde. De är ju värre än barn som inte förstår att de inte är en leksak med djur.

MLP råttan
0

Tack så jättemycket för att du berättade😱 Jag tänker absolut inte stödja dem!

"Normalt är tråkigt" säger de och är helt normala