Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 464 ggr
dorkey
0

Honor Sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten fröken här hemma som jag haft i cirkus.. 3-4 veckor kanske. Hon är över ett år och jag fick henne av en tjej som inte längre kunde ha henne kvar. Hon har haft en kompis, men tydligen dog hon av anorexia för länge sedan. Så Max har då varit ensam nog länge nu. Det är grymt att ha en råtta ensam, hur mycket hon än får umgås med mina hanar så är det inte samma sak som att ha en mysig kompis att putsa och mysa med.

Mitt problem är att jag bor långt uppe i Norrland och har inte riktigt råd att åka ner till Stockholm eller liknande för att få tag nya vänner åt henne. Och tanken att köpa från en zooaffär finns inte. Jag stödjer inte sådan djurplågeri, jag stödjer självklart ingen djurplågeri alls.

Så jag söker två honor. Ålder spelar faktiskt ingen roll, men ett par unga skulle inte skada. Max är nu lite över ett år och därmed så skaffar jag två nya.

Bor du i närheten av Härnösand, Umeå, Sundsvall eller liknande och har en eller två honor till salu så hör av dig!

//Madelene

Marrefarre
0

Har du kollat på www.ratthjalpen.se De har ju en tjej där uppe som tar hand om övergivna råttor. Jag fick två därifrån. Lycka till :)

KickanW
0

http://zoonen.com/perzoonen/annonzparken/annonz.asp?oid=1502114

Hon har desperat försökt bli av med dem länge. Om du vill kan jag ta hem dem först… Om du inte har möjlighet att hämta direkt.

Daydreams
0

Måste bara fråga

" Hon har haft en kompis, men tydligen dog hon av anorexia för länge sedan."

dog en råtta av anorexia?

dorkey
0

#1, Jo, där brukar jag alltid kolla innan råttköp, men jag har inte sett någon alls åt mitt håll? =O var bor hon? Nu blir jag ju nästan överlycklig! :D

#2, Nämen, där ser man =O buren för 350:- alltså? Hon säger att de inte är så handtama, det kan bli lite jobbigt kanske. Jag har nog med två sådana hemma just nu. Men jag kan fundera på det. Var bor du förresten?

#3, Ja, hon sa att hennes råttkompis blev smalare och smalare, vägrade äta och sedan dog. Och ja. Råttor kan dö av "anorexia", det finns inget bättre ord för det. Varierar man inte maten, som hon inte måste ha gjort så kan råttorna sluta äta. Och det är inte så konstigt om de bara får torr fröblandning hela tiden.

KickanW
0

Jag bor i Sundsvall och det gör ju hon också… Det var därför jag tänkte att jag kunde hjälpa dig.

dorkey
0

Jag har skrivit en mail till henne nu i alla fall.

Och det skulle vara jättesnällt ifall jag inte kan ta mig in sådär på en gång :) Men det borde inte vara några problem. Jag har ju fått mina pengar nu ;) *happy*

Och det första jag gör, som alltid är att lägga ut allt på råttorna. Men man gör ju allt man kan för de man älskar <3

dorkey
0

Tack så mycket Kickan för ditt tips om råttorna, jag ska hämta dem imorgon :)

Och jag tackar och bugar för att du ville ställa upp, men det behövs inte. :)

KickanW
0

Åh vad glad jag blir! Både för din skull och för råttorna som får komma till ett nytt, bra hem :)