Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1670 ggr
Rånet
1

Rutinkoll

Funderar på att boka veterinär åt mina tjejer, då de närmar sig halvåret nu. Det är inget fel på dem utan fått höra att det kan vara bra att kolla upp då och då. Min undran är, är det naivt och slöseri med tid och pengar då de är friska (som det verkar) eller är det bra att kolla upp någon gång ibland? Har stenhård viktkoll på dem 1 gång i veckan själv.

panini
0

Onödigt skulle jag säga. Finns nog inte så mycket dom kan kolla som du själv inte kan se :)

Rånet
0

Okej, försöker hålla mig så uppdaterad som det går med tumörer m.m. 
Och det enda som jag kan få bakslag på om man nu kan säga så, är att de till och från får den där röda vätskan runt ögonen, Dock är de så pass lugna att jag kan få tvätta bort det utan större problem och de är inte lidande av det för 5 öre.

[EvelinaL]
2

Man kan göra rätt så grundliga undersökningar av sina råttor hemma vilket 1. sparar pengar och 2. stressar de mindre.

R4ttus
3

Håller med ovanstående, känner man bara igenom råttorna efter tumörer och bölder själv och ser att de för övrigt beter sig som vanligt så är det inget jag skulle ha gjort i alla fall, har aldrig gjort heller.

Bättre då att spara de pengarna i en buffert till om du verkligen behöver åka till veterinären en dag 🙂