Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 1256 ggr
tötenöten
1

Vilken uppfödare?

Hejsan!

Igår fick jag hem tre råtthanar som nästan är ett år gamla. Fick inte så mycket infromation från den förra ägaren men han sa att de kom från en uppfödare och vill nu kolla om jag kan få tag i vem denne uppfödare är?

Det är alltså tre hanar jag har, varav två är fuzz och en är rex. De föddes för lite mindre än ett år sen och ska så vitt jag vet vara helsyskon. Rexhanen är agoutifärgad och har dumboöron, den ena nakna har också dumbo och den sista är toppörad. 

Vet ni av någon som fött upp nakna så tipsa gärna om vem det är, skulle gärna vilja ha lite mer bakgrundsinformation om dessa! :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Storip
1

Förra ägaren borde väl ha adressen  till uppfödaren? 🤔 Sedan kanske det är bra ifall du skriver var du köpt råttorna, alltså vilket län?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

chiyoo
1

Det finns en hel del uppfödare, både väldigt seriösa som de flesta känner till, men även mindre seriösa. Den mindre seriösa delen är tyvärr väsentligt större. Det är nog omöjligt att få reda på om du inte frågar ägaren om vilken uppfödare de kommer ifrån. De flesta som köpt från seriösa brukar dock vara snabba på att nämna dessa då uppfödarna oftast kräver att få veta om råttorna behöver omplaceras. De vill ha koll på var alla hamnar och ha kontakt med de nya ägarna så att de kan göra uppföljningar för framtida kullar osv…

zickan
1

Ninetails rattery… Vill inte ge ut namn här. men har råttor i jourhem här som kan va bröder. vill du ha riktiga namnet på uppfödaren skicka pm.
men åldern kan stämma. annars katoz har haft nån lite mer nakenkull, dock mer dubbelrex osv än fuzz. samt kewericks har haft nått fuzz i sin linje.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

tötenöten
0

Joo, det var en uppfödare i Stockholm, glömde skriva det..

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

zickan
0

då är det nog katoz du söker

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.