Taurin?
Har en liten fråga eftersom jag plötsligt blev väldigt osäker. Jag har en påse kattmat till övers då min katt gick bort nyligt. Är detta nått foder jag kan ge min råtta? Det är nämligen berikat med Taurin och jag har glömt om de var bra eller dåligt för råttisarna. Har för mig jag läst båda lite här o var men kanske kan få övergripande svar här. Har även guldhamster och gerbiler så om någon vet nått vad som gäller för dem får ni gärna säga det också för dem har jag mycket mindre koll på då dem är relativt nya husdjur för mig.
Var försiktig med det. Råttor producerar den taurin de behöver själva som katt inte gör. Tillsätta mer än vad de behöver är skadligt. Ge som godis visst men inte mycket eller ofta. Annars sälj påsen till katt/iller ägare eller skänk till katthem. Bor du runt västerås kan jag byta till mig den mot råttmat eller inredning.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Skriver på mobilen den verkar ha lite kul med att dela upp på olika rader
Ja då minns hade jag rätt alltså, de va iller som man gärna skulle ge de till. Jag bor i umeå så de e ju en bit bort, annars hade jag gärna bytt till mig. jag kan ju ge bort det till nån de spelar väll ingen större roll.
vill du ge bort så behöver alltid katthem foder osv.
Jo precis