Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 890 ggr
melindaelize
0

Dog av fall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inatt busade mina snart 2 åriga råttpojkar runt i buren. De klättrade på insidan av gallret, och plötsligt trillade Marley ner. Fallet var inte högre än knappt 30 cm, men han ryckte, ålade sig fram med framtassarna och sen försvann han…. Jag är helt förkrossad över hur han kan dö av en sådan ONÖDIG ORÄTTVIS sak… Nu är hans bror alldeles ensam. Har någon varit med om samma sak? Hur är det möjligt att dö på 30 cm fall? Usch, jag bara gråter och gråter… Detta är det mest hemska och sorgliga jag varit med om.

Ida85
4

Beklagar sorgen! Låter konstigt att ett så kort fall skulle vara farligt. Kan det vara så att han fick en stroke och föll på grund av det? Alltså att fallet i sig inte var orsaken utan hände på grund av den riktiga dödsorsaken? Riktigt tråkigt i alla fall!

Emouse
1

Men nej vad sorgligt! Styrkekramar till dig och brodern!❤️ Kan han kanske ha landat på nacken/och/eller ryggen och brutit den? Iochmed att han kravlat sedan? Var med om samma sak fast med min ena degu för ett par månader sen. Ramlade från ett hyllplan och kravlade sig och dog sen, någon timma efteråt i min famn.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Zolah
0

Åh, låter som när en av mina killar fick en stroke. Allt var som vanligt sedan så fick han ett anfall och min kompis som såg det sa ' din råtta ser ut som han breakdansar' ( hon var shockad så det var inte ett elakt skämt )

sen var han borta, som en ljus som blivit utblåst.

VampireGirlElvira
0

Beklagar sorgen. :(

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Tsunamis
0

Låter som stroke ja, inte fallet. Beklagar :(

MvH  Tsunamis