Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 719 ggr
axa
0

Rätt bur?

Hej, söker en bur eller liknande, vart man kan köpa en som passar för två råttor. Får inte vara för djup eller kosta allt för mycket. Begagnat går lika bra..

Vet du om vart i Stockholm jag kan få tag i en bra bur/liknande eller hos någon så är jag mycket tacksam för svar! Snabba svar är mer än uppskattat.

silversessan
0

Hej! Jag snubblade bara över detta inlägg, men det finns två råttburar i Stockholm ute på blocket just nu. Det kanske kan vara nåt 🙂

axa
0

Tack för  svar, har redan sett dessa och fastnade på andra länken #2 skrev, men är inte galleravståndet för stort (2.5cm)?

Emouse
0

Det är väldigt stort. Man ska helst inte gå över 1.5cm i galler avstånd.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

axa
0

#4 Var så jag tänkte. Annars skulle den ha varit väldigt bra för oss. 

Ingen som vet var jag kan köpa en ny bur i Stockholm?

[EvelinaL]
0

#5 Dock så ser man att de har förstärkt buren med hönsnät eller liknande (fick göra samma med min furret tower) så det finns ingen risk att dom smiter i den. Eller menade du den första länken?

Andreas86
0

#6 Tror han/hon menade första länken då det var de som var 2½.

#5 jag har köpt mina burar nya på Arken Zoo väldigt nöjd med dom.

Emouse
0

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/rattburar/334461 Den får man dock beställa, men billig och perfekt för 2-3 råttor🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

axa
0

#8 Den finns på Bromma zoo för 1500, men den har plastbottnen.. Vi har en äldre bur som blev uppgnagd så de kunde rymma. Den var annars helt fantastisk, rymlig och stor :(

Nu måste jag ha en ny bur, stor och rymningssäker. 

Någon som vet om några fågelburar som skulle funka?

axa
0

Hittade glatt denna, trots att det är plastbotten, vad tror ni om denna?

De andra jag sett är ju så små, denna var lagom tyckte jag!

[EvelinaL]
0

Jag tycker personligen att den är för låg, själv hade jag nog sattsat på en dubbelt så stor bur men jag skämmer iförsig bort mina råttor väldigt mycket så jag vet inte men det är ju absolut laglig.

axa
0

75 cm måste väl ändå vara lagom? Länkade burar är ju 70cm höga? 

Känns som om du kommenterar för att berätta att du skämmer bort dina råttor, vad har jag att gå på för andra burar som är större då? Det finns inte ett så stort urval, eller vad har du för idéer? Beställer inte, utan ska kunna hämtas i Stockholm.

Blir nog den om nu galleravståndet är bra, men mer tips sökes!

[EvelinaL]
0

Såhär jag tycker inte att du ska stressa med att köpa en bur utan vänta tills du verkligen hittar en bur som du tycker är bra och vill ha. Jag hade personligen skaffat en större bur för att vara säker på att de har mycket plats om man vill skaffa fler råttor sedan. Sedan får du göra hur du vill.

axa
0

#13 Om du läser vad jag skrev innan så frågar jag dig om hur jag ska kunna få tag på en större bur, för just nu ser det ut som det är lite svårt, inte finns möjlighet och det är lite brådis att skaffa bur och denna är mycket större än vår gamla bur, så jag gillar den verkligen. Eftersom jag är minderårig och inte flyttat hemifrån så har jag inte stor yta att kunna ha buren på. Med ett akvarium, gerbiler och jag som ska få plats med inredning så kan jag inte skaffa något som en voljär för aror, om du förstår hur jag menar 🙂

Tack för svar EvelinaL