Den perfekta flocken
Hur ser den perfekta flocken ut enligt dig? đ
Antal, Äldersfördelning osv?
Följer!
GÀrna spridda Äldrar sÄ att inte alla blir gamla samtidigt, gÀrna 3 eller fler. Och helst olika fÀrger för att jag tycker att de blir mer personligt Àn att ha 4 rÄttor som ser likadana ut :)
#2 Tror att det var tĂ€nkt att fĂ„ fram hur rĂ„ttorna skulle mĂ„ sĂ„ bra som möjligt, men visst skulle det vara roligare för en sjĂ€lv med olika fĂ€rger! đ
Hur lever rÄttor i det vilda?
Jaha, trodde de va typ dröm/perfekt flock för dig ^-^
#4 Jag kan ha tolkat fel, dÀrav mitt "tror" :O
Jag Ă€r iallafall nyfiken pĂ„ bĂ„da, hehe đ
Det stĂ„r "enligt dig" sĂ„ dĂ„ tĂ€nker jag att det Ă€r hur ser min drömflock ut :P jag tĂ€nker ocksĂ„ att det ska vara olika Ă„ldrar, för dĂ„ blir de inte tonĂ„ringgar samtidigt xD sen vill jag helst ha ett jĂ€mnt antal för dĂ„ inbillar jag mig att de aldrig behöver bli ensamma nĂ€r de ska sova :P lagom flock pĂ„ fyra typ. Sen fĂ„r de gĂ€rna vara superrumsrena och inte revirmarkera mig⊠och honor i mitt fall :) och inte grĂ€va i blomkrukor och inte tugga sladdarâŠ
#6 Brukar de bli knĂ€ppa nĂ€r de blir tonĂ„ringar och könsmogna? Jag som inte har rĂ„ttor undrar đ
AngĂ„ende grĂ€va i blomkrukor och tugga sladdar kan man ju alltid önska sig đ
Den perfekta flocken för mig Àr 4-5 stycken. TvÄ Àldre, tvÄ 6 mÄn yngre och en 1 Är yngre (Àn dom Àldsta). Vet inte varför men har alltid gillat denna kompinationen :)
Sen har jag ju turen att ha rÄttor som Àr ointresserade av krukor och sladdar :P
jag tycker om att ta mig an syskon 2 och 2, sÄ dom yngsta inte blir ensamma och inte har nÄn att leka med.
har just nu hÀrliga killar i buren i varierande Äldrar
Tycker om att ha syskon tvÄ och tvÄ, tvÄ yngre och tvÄ Àldre detvillsÀga. Helst storvÀxta, lite mulliga och lugna hanar. Föredrar hanar alla dagar i veckan för att de (flesta) Àr mysigare, inte sÄ springiga och gillar att ligga och mysa efter en stunds lek. Sen Àr det ju insividuellt, sÄklart kan honor ocksÄ ha det beteendet och tvÀrt om.
Emma, medarbetare pĂ„ Mus och RĂ„ttorđ€
Spridda Äldrar och lite större flock.
/ zickans.com uppfödare av tamrÄttor och guldhamster i VÀsterÄs
VÀrd pÄ RÄttor, Exotiskadjur.
Tycker nog att en flock pÄ 10-14 rÄttisar i alla Äldrar Àr som roligast.