Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1949 ggr
linaajonsson
0

Blöja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderat över om man inte kan göra blöjor till råttor. Mina hanar markerar sitt revir så himla mycket, när den ena har markerat på ett ställe så kommer den andra och gör de på samma ställe över hela huset och mej. Jag får typ svabba hela huset så fort de varit ute. De kan ju bara ha den på sig när de är ute och springer (inte i buren!)

Nån som har ett förslag på hur en råttblöja kan se ut och göras så att den sitter bra och kvar?
Jag funderade på om man skulle kunna använda nått tyg med en vått sida och ett gummiband runt magen. :/

Idan
0

Tror inte att den får sitta kvar så länge…inte om det hade varit mina råttor iallafall

shpongle
0

trä en kondom över råttan bakifrån och klipp hål för ben o svans. det borde ju hålla tätt :P ganska snyggt också!

(bäst att tillägga att jag var ironisk för att slippa bli halshuggen)

KickanW
0

Nej, jag tror inte heller det går. Mina råttor gnager av plåster om jag har det… Så jag tror inte de skulle låta en blöja sitta kvar i många sekunder.

conne
0

hihi vad kul det skulle se ut   en råtta med blöja  hihi

Karmatarerskanise
0

Lite djurplågeri skulle nog jag vilja kalla de ;)

Marrefarre
0

#5 djurplågeri är de väll inte, man har ju blöjor på tikar..

linaajonsson
0

#1,3. Jo, den kanske inte får sitta kvar så länge..

#5. Djurplågeri :/ Njaa som Marrefarre sa har man det på tikar, barn har ju också blöjor, sånna fall är alla människor barnplågare då eller? ..

Karmatarerskanise
0

Tycker det är lite skillnad på en lite råtta och en bebis :)
Tror för den delen inte heller att råttan kommer låta en "blöja" sitta kvar :)

C00L
0

min råtta skulle inte en blöja få sitta kvar alls länge!!!!!!!

Karmatarerskanise
0

Skaffar nån en bläja till sin råtta får ni mer än gärna lägg in bild på de ;)

Daydreams
0

Man har blöja på bebisar ja, men inte när dom är vuxna. Och tikskydd som man har på hundar är ju knappast samma sak. Jag hoppas innerligt att författaren av denna tråden skämtar.

TacoBelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hittat råttblöjor på nätet någon gång. Minns dock inte var men jag har en bild…

Muszimba
0

Nä, inte blöja på en råtta. bilden i #12 ser ju inte bra ut med en blöja på det stackars djuret.

cosmonita
0

Jag tror att de flesta råttor kissar ute ibland. Speciellt de som inte är tränade att bli rumsrena. Tycker man att det är jättebesvärligt så har man förmodligen valt fel husdjur. Blöja är inte rätt lösning iaf.

linaajonsson
0

ok. då sumpar jag ideen med blöja. Alla verkar ganska negativa till det. Skulle ju bara höra andras åsikter.

#11. Nee inge skämt.
#14. De kissar inte utan bara markerar med några droppar de går annars på lådan. de springer omkring och trycker ner rumpan på nåt sätt.

Terato
0

Markeringarna får du nog räkna med. Det gör mina mushanar också och det hör ju till deras natur! Så länge det bara är droppar så är det ju ganska lätt att torka upp efter dem!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Maliceangel
0

Jag tycker det är bättre att råttan kissar på golvet så får husse/matte springa & torka än att den ska springa runt med en kissig blöja… Kiss fräter föresten så..