Tips och Råd?
Idag så va jag på DjurMagazinet i örebro och förhandsbokade dom två små råttorna jag vill ha. De va två jätte små söta honor
Fall för dom direkt. Ska hämta dom på onsdag. Är hur glad som helst.
Jo förresten är det någon som har några förslag på hur man ska kunna inreda buren och vad som kan vara bra att köpa till en början? Är mitt första råttköp.

Mitt tips är att, efter ett par dagar, sitta med handen inne i buren kanske en halvtimme åt gången så de får nosa och vänja sig vid din lukt. Har läst i böcker att man inte ska ha hus åt dem i början men något litet krypin tycker jag att de ska ha ifall de blir rädda. Lycka till med dina småtjejer (:
ps. Djurmagasinet, är det ute vid marieberg? oO
Okej. Tack så mycket
Ja det gör det. har vart där flera gånger. dom är jätte bra där :)
Det funkar bäst att inte ha något hus eller så, för då kan du få tag på dem lätt. Om de inte är så skygga så kan du ju ha ett litet hus eller så. Mina råttor vill inte ens ha något litet hus eller annat att krypa in i^^
Gå annars in på http://www.rattsallskapet.se/ och klicka på tamråtta på vänstra sidan och sen klickar du på "att tämja" precis under… Där finns jättebra tips!
Lycka till!

Mina råttor har alltid fått ha hus (även direkt efter jag köpt dom) och de är ej det mista skygga,så jag kan ej se något hinder med att ge dom hur direkt.Jag tror mer det beror på hur mycket tid man lägger ner på dom,eftersom inga av alla mina råttor jag haft och har var / är skygga,fast de alltid haft ett kryp in.