Brottning
Hej!
Igår satt jag på köksgolvet och såg på när tjejerna brottades lite. De gör en grej där den ena slänger ner den andra på rygg och står på hennes hals. Det ser väldigt.. oskönt ut, men jag antar att det är normalt?
Hur ofta slänger era ner varandra på rygg? 🙂
/Surpan
Ofta. :)
Så länge de turas om att slänga omkull varandra och det aldrig passerar lekgränsen, och går över till riktigt bråk, så är det ingen fara alls. ;)
#1 Men det ser så himla.. brutalt ut! 😂 Den ena står liksom på den andres hals. Ibland känner jag att "men herregud, hur mycket kan de hålla på?!". Men nej de bråkar inte så ofta, ibland rasslar det till rejält i buren med lite skrik men det blir inga märken. Men jag tycker det är en av dom som får ta mycket stryk, men det är säkert också normalt. ^^
/Surpan
Ja, det blir ju tyvärr ofta en som är mer undergiven och då "lägger sig" i brottningsmatcherna. Men som sagt, får de inga sår eller på annat sätt uppvisar beteende eller fysisk förändring för att de inte mår bra, så ska det inte vara någon fara.
Jamen dåså. Då är det så. 🙂 Tackar
/Surpan
Mina råttor brottas flera gånger dagligen… Det slutar som du säger med att någon ger sig medan vinnaren ställer sig på dennes hals. Vinnaren brukar också ta tillfället i akt att putsa den andra råttan på de ställen hon inte når själv. En av mina råttor är så undergiven att hon lägger sig på rygg så fort någon råtta visar minsta brottningssug. :)
Mina förra råttor började brottas med varandra i början (när de flytta in i vårt hus) , de va rangordning de slogs om, sedan när den ena råttan dog så var det Samma sak igen . Men annars brukar de nog inte bråka så oftast.
# 0 Den undergivne brukar själv kasta sig på rygg under "matchen" som kan uppfattas som om den andre kastar ner kompisen. Det är ofta den ene "svagare" som brukar hamna på rygg. Men man kan ofta se hur den "starkare" själv kastar sig på rygg så den andre får brotta ner denne. Det är jämlikhet.
Det pips under matcherna men det hör till. Ibland kan det låta ett skarpt o gällt skrik o då har det gått lite för hett till, men då brukar dom lugna ner sig automatiskt. Leken förstärker banden b.l.a. hos bebisarna.