Urine off?
Hej! Jag ska skaffa råttor inom kort och har hört att råttor kan lukta en hel del, men är det någon här som har testat urine off? Funkar det? Jag kommer självklart att städa buren vid behov såklart men undrar om det här urine off är effektivt? Och en till fråga, hur luktar råttkiss egentligen?
Dogs is my world ♥
Hur menar du att du ska använda det, spraya ut i luften för att ta bort lukt i rummet? För det tvivlar jag på skulle fungera. Då ska du istället vända dig efter sprayer som är till för det :) Det finns luftrenare (maskin) som både fräschar upp luften över lag men som även desinficerar/tar bort själva Partiklarna som luktar istället för att Dölja den.
Urine off (eller Piss off som är mycket mer effektiv i mitt tycke) är som ett rengöringsmedel som tar bort lukt och fläckar. Dvs används på fläckar som luktar och tar bort lukten så.
Vill du torka kiss på ex hyllplan osv när det är nytt så är det lika effektivt att använda vanligt papper som du slänger, vid rengöring kan det vara helt okej men har man envisa fläckar rekommenderar jag vinäger istället.
Men som rengöringsmedel tyckte jag inte att Urine off var så effektivt i jämförelse med Piss-off som både är drygare och mer effektiv (aningen dyrare också så klart) och över lag så gillar jag grumme grönsåpa bäst, haha.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Ok tack så mycket för svar!!!! :)
Dogs is my world ♥
Jag tycker det är bra att ha om man har träsaker i buren, eftersom lukten ofta sitter kvar efter man tvättat av det så då brukar jag spraya lite på det.