Rått tempel.
Kolla runt lite idag om det fanns något nytt inom råttvärlden och hittade den här videon. Det är inget nytt men väldigt intressant. Tyckte det var fint, men ändå väldigt sorgligt att så många av dom såg sjuka, skabbiga och skadade ut.
Här är en dokumentär video om den. :)
http://video.nationalgeographic.com/video/india-rattemple-pp
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
I vanliga fall brukar ju råttor bara ses som skadedjur så det är trevligt att se de behandlas på ett annat sätt. Som du skriver, TS, är det synd att många ser skabbiga ut. De hade dock god tillgång på mat :)
Söta. De verkar vara lyckliga. 🙂 Jag älskar de två i början som mitt i hela råtthögen ställer sig på bakbenen för att tjaffsa lite. 😂
/Surpan
Jättekul att se! :D Inte så konstigt att dom ser lite skabbig ut, det är ju trots allt vildråttor :)
Jo men precis! Dom brukar ju behandlas hemskt. Jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort, tror nog inte jag hade vågat hålla i dom eller röra något där inne. Det var verkligen skitigt och säkert massor av sjukdomar. Men otroligt häftigt och kul ändå.
Tycker att det är så roligt att se den äldre mannen som sitter på marken och delar brödet med råttorna. Dom verkligen flockas runt honom och sitter i hans knä och på axlarna. Dom visar verkligen en stor tillit till personerna, då råttor vanligtvis hade flytt från en :)
Jo det är kul att se! :) Men kan dock inte förstå hur dom kan dricka samma vatten som råttorna dricker/badar i..
Ska åka dit någon gång i framtiden… Otroligt fint att det finns åtminstone 1 plats i världen där människor välkomnar alla råttor!
Vill också åka ditt! :) Men som sagt, vet inte hur mycket jag hade vågat göra med dom.
Jag hade nog inte tvekat att kela lite med dom som ser friska ut i alla fall. 😛
Det jag är mest obekväm inför är att gå barfota… Hur mycket jag än gillar råttor så är jag inte lika förtjust i deras avföring. 😛