Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 479 ggr
Woonis
0

Visar tänderna??

Jag har läst böcker och googlat när en råtta visar tänderna så ska de betyda ilska.. Men är det någon som har erfarenhet om de kan betyda något annat.. Efter att min råtta har fått egentid, myst lite med mig, och njutit till fullo.. När hon kommer in i buren igen så har hon tagit tag i "hönsnätet på buren" ( mina råttor är försmå för springorna) och gäspar? Visar underkäken till mig. Men stoppar jag in handen efteråt så kommer hon och luktar på mig, kan detta verkligen betyda ilska?

Zolah
1

gäspningar är inget farligt, du ska se efter saker som piskande svans, frenetiskt 'gnagande', vaggande, och upppuffning.

dom spänner sig en del också,  så du har inte en arg råtta

[EvelinaL]
0

Personligen tror jag det kan betyda olika saker tex. dalmatiner visar tänderna när de är glada samtidigt som man kanske inte förknippar en glad hund med att visa tänderna.

Woonis
0

#1 Ja det är det vet jag, men är osäker på om de är gäspning 😂 men de ser ut som liknar en gäsp.. Tack ☺️ #2 det var det jag försökte komma fram till, om någon annan kanske hade samma erfarenheter, sedan så är ju alla råttor olika.. Så det är svårt att bedöma såklart ☺️ Men tack för hjälpen

Zolah
0

råttor har ju inte raser som hundar och då kommer det inte sådana skillnader