Nya FT
Så! Då har man äntligen fått hem buren till
tjejerna. De fick flytta in i den idag så ser ganska så tom ut än så länge tills jag kunnat fixa lite mer.
Ni som har en FT, vad ha ni för underlag på övervåningen? Ser så tomt och hårt ut med ingenting, så har lagt ut lite flis bara
så länge. Nedre delen har jag ju toalätt.
I alla
fall, här kommer lite bilder.
Ingen aning om varför bilderna hamna sidledes 😕
Jag använder samma spån som jag har på bottenvåningen, lättströ :)
Det enda som händer är att det ramlar ner lite spån i röret som ändå är riktat in i buren så det kommer aldrig ut något.
OT, du får ord som blir länkar trots att det inte är det, detta kan vara ett"virus" (brist på bättre ord) så därför länkar jag till en tråd på Support iFokus där de tar upp problemet :) http://support.ifokus.se/discussions/52a9db308e0e7475a100171e-ord-lankas-som-inte-ar-lankade-igentligen
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
okej, för tänkte först använda det där med men så tänkte jag att det kanske skulle bli så tunt lager så struntade i det. Men då tänker jag ta och ändra på det sen :)
Ja, har undrat varför det blir så! Håller på söker igenom datorn nu för den beteer sig skumt och segt hela tiden! Då ska jag kolla upp det. Tack!
#3 Jag har i vissa fall haft "stänkare" så då har jag satt dit "stäckskydd" på utsidan av gallret vid hyllplanet som röret leder till. Det har stoppat utstänk på golvet :)
Jag använde mig av dörrmattor från IKEA när jag gjorde det provisoriskt och det fungerade bra satte fast med stripes.
Skulle jag behöva det i framtiden kommer jag däremot använda mig av plastskivor så det inte blir så extremt mörkt.
Hehe det dök upp ofta för några år sedan, det här är första gången på länge jag ser det igen :P Hoppas du får hjälp av länken :)
Okej, det är ju smart haha. Får se hur stökigt det blir annars får jag göra samma sak kanske :Pt jag tycker att det vart lite mörkt på nedre plan så ska försöka fixa dit en lampa sen. Jaha, men nu när jag är inne på paddan verkar det inte bli så, inte som jag ser i alla fall. Så verkar vara på datorn bara.
#5 Det finns batterilampor som du kan fästa på undersidan av mittenplanet (lampan har klisteryta på baksidan). För att byta batteri snurrar du bara på lampan så sitter plattan kvar medan du kan ta fronten med dig och byta batterierna. Ett bra alternativ om man vill ha belysning I buren och inte vill chansa med sladdar.
Jag köpte sådana på IKEA men kan för tillfället inte hitta dem, kan kolla mer imorgon när jag sovit om det är av intresse :P :)
Jag tror det är kopplat till webbläsaren. Så det är inte ditt Konto det är kopplat till utan just Någonting på datorn som inte bör vara där - typ :P
Ja men tror vi har någon sådan hemma faktiskt! :D
Bra idé :)
Sökt igenom datorn nu iaf och gjort mig av med de 2 hoten som jag hade, men denna sida blev inte snabbare ändå.. Så jobbigt.
Men tack för tipsen ^^
haha alltså, hur lång tid tog det för era råttor att förstå att om man går ner i röret så finns där en våning till?
Min tjejer har inte förstått det än så när mamma bar ner dom till botten vart dom helt till sig hahahah
#8 Börja på nederplan så kommer de fatta ganska fort att det finns ett till plan. Nervägen är lite läskig ibland (beror även på hur många rör du har för nedgång)