Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 622 ggr
JenniferSoderberg
2

Vad tycker ni?

Vilket spån/underlag tycker ni luktar minst i råttburarna?
Jag har just nu alspån, och min mamma tycker det luktar pest, även om jag städar 1-2ggr/vecka, medan jag har blivit ''nose blind'' och känner det knappt, har även en säck med toa-lätt, men tycker det är alldeles för hårt.. 
Så, vad tycker ni, kära råttälskare, vad luktar minst enligt er? :D

[kerstinthemilklover]
0

Kiselströ på råttoa luktar minst enligt mig.

MissanTissan
0

Jag har faktiskt ingen aning, har bara kört på alspån. Men har man dubbel burplan så kan man använda borrismattor på övervåningen och alspån på nedervåningen så att det luktar mindre.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Zakaraa
0

Haft problem med lukt innan jag övergick till Lättströ (hampa) i buren samt kattsand i toalådan. Sedan dess har jag aldrig haft några särskilda problem med dålig lukt.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

larssonnadja
0

Jag som har Borris mattor till mina har faktiskt märkt av att så fort det kommer kiss på de så börjar de faktiskt lukta lite. Hade gärna velat ha alspån men tycker det är dyrt där jag bor :/

Harley och CharlieHjärta

JenniferSoderberg
0

#3 Vars kan man köpa det måntro?
Får köpa hem och börja, och se om mamma tycker det luktar bättre. ^^

Zakaraa
1

#5 Det kan vara enklare att leta efter Hampa (en ört) än Lättströ, jag är osäker men tror det är Granngårdens egna "märke" bara.
Jag köper 20kg för 149kr hos Granngården men tydligen har många andra haft problem då och dåså kvalitén verkar variera. Jag har personligen aldrig haft problem men det ska vara Granngårdens som har varit lite sisådär (för andra)

Det finns någon sajt online som säljer Hampa som ska ha hög kvalité men kan tyvärr inte ge dig någon länk då det var länge sen jag såg någon skicka den. (Du kan prova att söka på Hampa i Sök så hittar du nog andra inköpsställen)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

panini
0

Samma som Zakaraa, hampaströ som underlag och kattsand i toaletten (där använder jag Cattia).