Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 706 ggr
Gambino19
2

vad äter de?

Hej, jag vet inte vad jag ska ge min råtta för mat/godis?😕 vi har köpt vanlig rått-mat från en djuraffär:) men vad ska de annars äta?gurka?de värkar inte tycka om det så mycket..vad ska jag ge dem när de gör tricks??snälla tipsa mat/godis!!och vart man kan köpa det!!

panini
0

Råttor kan äta nästan vad som helst. Blodpudding, pannkakor, potatis, korv, paprika, sallad, hallon osv. Du kan ge dom av den middagen du äter, bara det inte är för kryddat/för starkt :)

panini
1

Som godis brukar jag ge olika nötter och frön. Mandelspån, solrosfrön, jordnötter osv.

Gambino19
0
  • Tack för hjälpen, men kan de äta fisk?
LitenEstelle
0

RåttTjejen, jag bara undrar hur många råttor du har? Ifall du har en ensam råtta så rekommenderar jag att du skaffar en kompis till den, det kommer den må mycket bättra av! :)

(e.s.) 

Zakaraa
1

#5 Från hennes profil "Jag har 2 råttor, båda är hanar. De heter Natcho och Lurven! " :)

Jäkla söta namn för övrigt TS ;D

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

LitenEstelle
0

#6 Okej, my mistake! :)

(e.s.) 

Gambino19
0

Zakaara taack!! men äter de fisk??<3

[mitzylinnea]
0

Jadå, men inte lutfisk då de är dödligt :)

Zakaraa
1

Ja, fisk är en stor favorit här hemma, speciellt ugnsstekt lax.
Du ka ge rå fisk men det finns risker och fisken bör ha varit fryst i minst 3 dygn (har jag för mig att det var)

Kokt torsk är också gott hälsar mina knott

Vill du skämma bort dem riktigt så är rå nötfärs blandad med äggula (obs Ej rå vita!) :) Det är nog det bästa mina vet om man ska gå efter hur fort det försvinner :P

Gambino19
0

okej tack😉Oh en fråga till kan de äta kalkon kött?

Zakaraa
1

#11 Ja, men undvik rökta produkter (oavsett sort, bacon rökt skinka osv osv) så det är väldigt salt.