Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 311 ggr
Ninja
0

Analys

Har någon här opererat bort en tumör på sin råtta, och fått den ivägskickad på analays? Hur mycket kostade det isf? Jag är mest nyfiken, jag tänker be att få den ivägskickad på analys i vilket fall.. men det vore ju trevligt att veta vad man har att vänta sig.

Eller är det någon som vet åtminstone ungefär vilka prisklasser sånt brukar ligga?

Story
0

Off topic Ninja (hoppas att du får svar, om inte annat blir ju tråden upputtad) skickar man iväg tumören? I typ.. en burk?  :/  Bara nyfiken! :)  hur mår den opererade råttan?

Ninja
0

Ja man skickar tumören, för att få info om vad det är för typ av tumör och annat runt omkring som kan vara bra att veta. Jag vet inte hur det går till.. Det är veterinären som skickar den. Råttan är inte opererad än, det är i morgon han hamnar under kniven.. :(

frisse
0

Lycka till ninja  hoppas det går bra……jag önskar er lycka till

Lollo86
0

Önskar er lycka till också.

Min ena tjej har också fått en knöl. eller ja hon har haft den i kanske 3-4 veckor nu. åkte till veterinären med henne och hon sa ju att dom kunde ta bort den men det är rätt riskabelt med att söva ner så små djur med tanke på att det blir riskabelt att råttan inte vaknar igen då. hon är över 1 år. vet inte hur jag ska göra :( hon är pigg nu och verkar inte alls lida av knölen.. än

Ninja
0

Provtagning kostade 180:-, och labanalysen gick på 510:-. Nu är det bara att vänta på svar från labbet..

Lollo86
0

putt

Ninja
0

Vill du operera bör du göra det så fort som möjligt, annars kan den börja metastasera.. om den inte gjort det redan. Stor knöl betyder ju dessutom större ingrepp, ännu en negativ effekt av att vänta.

Ninja
0

Förra veckan ringde djursjukhuset och berättade om vad labbet kommit fram till. Det var en godartad cancertumör.