Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 752 ggr
frida.erikzzon
2014-12-26 18:57
0

kullar?

Någon som inte bor 100 mil ifrån sundsvall som ska få en/ planera en kull snart? Jag och min sambo är väldigt sugna på att skaffa 2 små hanar men vill inte köpa i djuraffär då man inte riktigt vet vad man får då. Skriv gärna om ni vet av någon eller om du ha planerat kull snart :)

zickan
2014-12-26 20:59
0

Jag har två hanar som är leverans klara och letar hem. Ene marten andra siames. Andra kullen är inte leverans klar tills dess. Men den 2.a är det en som skall åka via sthlm och ta med två systrar, de bor i sundsvall. Kanske kan ta med två till.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

frida.erikzzon
2014-12-26 21:24
0

#1 det hade ju varit perfekt! Måste dock övertyga min sambo då han tycker att röda ögon är lite läskigt. Kanske kan det gå! :)

[kerstinthemilklover]
2014-12-28 11:10
1

Ett övertalningstips till TS angående röda ögon.

Råttor från en engagerad uppfödare är ett mycket säkrare kort än svartögda råttor från någon troligen mindre engagerad uppfödare.

Röda ögon på trygga råttor är ingenting mot svarta ögon på otrygga råttor. Jag var också rädd för fåttor med röda ögon till en början. Tills jag mötte min råtta, skuggan.
Kärleken övervinner allt!  😍

chiyoo
2014-12-28 16:08
0

Har jag missat någon skröna ang röda ögon? Har läst om många som inte vill ha rödögda men inte förstått varför?

Zakaraa
2014-12-28 16:37
1

#4 Vanligaste orsaken är helt enkelt att vissa inte tycker det är fint med röda ögon, det kan se lite läskigt ut för vissa. Själv är jag inte särskilt förtjust i röda ögon.

Hälsoorsaker är att de kan se sämre.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

sessi
2014-12-30 21:03
0

själv är jag tvärtom älskar rödögda råttor ❤️

zickan
2014-12-31 02:02
0

Jag föredrar svarta ögon. Men det är vissa rödögda jag gillar mindre än andra rödögda. Och det är de som blir nästan glasklara, rosa. Undviker gärna. Men det har inte helt med ögonfärgen att göra, mer att de djuren inte ger samma personliga intryck via ögonen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.