Konstiga "ryckningar"
Hej! En av mina tjejer (lite mer än en månad gammal) får konstiga ryckningar lite då och då. När det rycker sitter hon still. Dom kommer oregelbundet ganska ofta. Ibland flera gånger dagligen. Det påminner lite om hicka. Hon rycker till och ibland (inte så ofta) så låter det (Också som hicka faktist :|…). Jag hade tippat att det är just det, men är osäker på om råttor ens kan hicka. Det år också lite underligt att hon får det så ofta och aldrig hennes syster. Det är gaska svårt att förklara men jag hoppas att jag lyckades så att ni förstog. Hon har haft detta så länge jag kan minnas. Men jag har aldrig sett hennes syster göra så. Är det hicka? Vad annars kan det vara? Är det farligt? Är det ett problem för henne? Vad kan jag göra? Tacksam för svar!
Sigge!
Råttor kan hicka, en av mina töser brukar göra det lite nu och då (men har aldrig sett de andra göra det). Är du orolig är det dock ändå alltid bäst att ringa en veterinär för att rådgöra :)
Jag tror jag vet vad du menar, har själv flera råttor som gjort så.
Skulle kunna vara hicka, vet faktiskt inte. Men jag tror inte det är något farligt :)